اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان اردبیل:

هنر بزرگ انقلاب اسلامی پایداری حضور مردم در صحنه است

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنر بزرگ انقلاب اسلامی و تمام دلسوزان حقیقی این نظام آن است که مردم با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب همچنان در صحنه بوده و مدافع انقلاب اسلامی هستند.

هنر بزرگ انقلاب اسلامی پایداری حضور مردم در صحنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق عصر امروز در جلسه کمیته فرهنگ و هنر ستاد دهه فجر در اردبیل اظهار داشت: هنری که ملت ایران در سال 57 خالق آن بودند امروز به شایسته‌ترین شکل در حال تکمیل شدن و رسیدن به نقطه اعتلا است که امیدواریم سال به سال بر عظمت و شوکت حضور مردم در پشتیبانی از این نظام افزوده شود.

وی تصریح کرد: هنرمندان با بصیرت و دوراندیشی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب همت کردند تا این نظام و دستاوردهای ناب آن را حفظ کرده و با رویکردهای مختلف به نسل‌های بعدی و ملت‌های طالب این بیان روشنگرانه انتقال دهند که امروز ابعاد مختلفی از این انتقال و حضورها را شاهد هستیم.

ناطق در ادامه سخنان خود از رونمایی و انتشار کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در اردبیل به میمنت دهه فجر خبر داد و خاطر نشان کرد: همزمان با این اقدام فرهنگی شاهد راه‌اندازی وب‌سایت تاریخ انقلاب اردبیل می‌باشیم که در آن مطالب ارزشمندی از حضور آگاهانه مردم اردبیل در صحنه‌های پیروزی انقلاب گردآوری و منتشر شده است.

این مسئول اضافه کرد: این مجموعه همزمان با 12 بهمن ماه سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی با حضور مسئولان و مدیران اجرایی رونمایی می‌شود و بهره‌برداری از این فعالیت فرهنگی شروع می‌شود.

وی به دیگر برنامه‌های حوزه هنری به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اشاره کرد و ادامه داد:‌ به میمنت این ایام شاهد راه‌اندازی کارگاه داستان و شعر انقلاب و همچنین کارگاه کاریکاتور سقوط می‌باشیم.

ناطق گفت: روز 23 بهمن در تاریخ و شناسنامه حرکت و مبارزات انقلابی مردم اردبیل برجستگی‌های خاص دارد چرا که در این روز 23 نفر از مردم انقلابی اردبیل به شهادت رسیده و در این روز آخرین حلقه‌های پوسیده رژیم شاهنشاهی نیز از صفحه روزگار محو شد.

به گزارش فارس، سرپرست حوزه هنری استان اردبیل افزود: ما با تکیه بر هنر و ادبیات به عنوان آیینه روشن و قابل اتکا و انتقال می‌توانیم زیباترین سروده‌ها و ارزشمندترین دستاوردهای نظام اسلامی را به معرض نمایش بگذاریم.

ناطق بیان کرد: برای ثبت این روزها در حافظه تاریخ ما مردان و شیر زنان بسیاری را از دست دادیم تا نسل امروز با همت و غیرت جوانان دیروز آسوده و محکم زیست کرده و حریم‌دار چنین آرمان‌خواهی باشند.

وی به تصاویر ارزشمند تاریخی و دیدنی انتقال مفاهیم انسانی و اسلامی و شور و نشاط ملت‌های از بند استکبار رها شده اشاره کرد و اظهار داشت: رسالت هنرمندان ما رسالتی تاریخی و قابل اتکا است که ضرورت دارد در ادامه مسیر نیز این پیوندها و حماسه‌آفرینی‌ها تداوم پیدا کنند.

 

*حضور هنرمندان اردبیلی در جشنواره هنری ایران 1404

سرپرست حوزه هنری استان اردبیل همچنین از حضور هنرمندان استان اردبیل در جشنواره هنری ایران 1404 در قالب پوستر و نگارگری، کاریکاتور، تصویرسازی، عکس و نقاشی خبر داد.

ناطق تصریح کرد: آثار برگزیده در تهران از 15 بهمن ماه به نمایش گذاشته می‌شود و در کنار آن فیلم‌های کوتاه، داستانی و انیمیشن نیز در سه نوبت به روی پرده می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره به منظور یادآوری مجدد ابعاد مختلف سند چشم‌انداز 20 ساله کشور در هشت رشته به صورت تخصصی نیمه‌دوم سال آینده برپا می‌شود.

ناطق رشته‌های جشنواره‌های هنری ایران 1404 را موسیقی، نمایش، سینما، معماری، طنز، انیمیشن، ادبیات و رشته‌های تجسمی اعلام کرد و ادامه داد:‌ در بخش فیلم مستند «چه شور بود دریاچه من و از میان خاطرات پرغبار» در بخش گرافیک آثار عیسی و مصطفی تقی‌زاده و در بخش کاریکاتور آثار شهرام رضایی به نمایش گذاشته می‌شود و در بخش عکس نیز آثار رحمان مجرد و آرام علایی به این جشنواره راه یافته است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول