اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری:

مقام معظم رهبری بنیانگذار هنر انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری گفت: مقام معظم رهبری بنیانگذار هنر انقلاب اسلامی هستند.

مقام معظم رهبری بنیانگذار هنر انقلاب اسلامی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محسن مومنی‌شریف دوشنبه شب در همایش تبیین ابعاد شخصیت فرهنگی هنری مقام معظم رهبری و آیین رونمایی از کتاب "قایق راندن به سوی اقیانوس" با اشاره به 12 دی‌ماه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد اظهار داشت: مراسمی که در یزد به این مناسبت برگزار شده، می‌تواند مورد تأسی سایر استان‌ها باشد.
وی خاطرنشان کرد: چنین استقبالی و برگزاری مراسم سالروز ورود رهبری به استانی، در تاریخ بی‌سابقه است.
مومنی‌شریف عنوان کرد: پیروزی جمهوری اسلامی ایران منحصر به زمان ما نبود بلکه حاصل مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و شهادت‌های علمای شیعه است که امروز ثمر داده و این امانت بزرگی است.
این مسئول با اشاره به گردآوری کتاب ارزشمند "قایق راندن به سوی اقیانوس" بیان کرد: کار نویسنده این کتاب، اقدامی ارزشمند است، اما آنچنان که باید مورد توجه واقع نشده است.
وی خطاب به مسئولان استان یزد اعلام کرد: قدر این نویسنده توانا را بدانید و امیدواریم در سایر استان‌ها نیز شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.
رئیس حوزه هنری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستگاه تبلیغاتی غرب در مورد ایران از دو مورد هراس دارد، افزود: معرفی دستاوردهای ایران اسلامی و معرفی قانون اساسی که ولایت‌فقیه در آن همچون نگینی می‌درخشد دو عنصری است که ترس از آن وحشت دارد و تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ولی‌فقیه دیده نشود.
وی تاکید کرد: این در حالی است که ادیبان و هنرمندان بزرگی که توفیق دیدار با رهبر معظم انقلاب را داشته‌اند، دچار تحولات بزرگی شده‌اند.
مومنی‌شریف خاطرنشان کرد: گاهی هنرمندان ما تحت تاثیر تبلیغات قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند کمتر در مورد شناساندن رهبری به دنیا عمل شود، اما باید گفت که کسانی‌که ما را از پرداختن به ارزش‌ها و از پرداختن به رهبری منع می‌کنند، بارها کتاب‌هایی مانند بیهقی را که از سفرهای پوچ سلطان محمود غزنوی اثراتی را به وجود آورده‌، خوانده‌اند.
این مسئول اضافه کرد: رهبری واجد خصایل والای انسانی است و آنچه در دین اسلام به عنوان ارزش معرفی شده، در وجود ایشان نمایان است.
مومنی‌شریف ادامه داد: یکی از خصایل ایشان ظریف اندیشی و توجه ایشان نسبت به آنچه که امروز آن را هنر می‌شناسیم، است.
وی یادآور شد: زمانی ‌که هنر از جامعه ما دور افتاده بود، امام خمینی (ره) در بهشت زهرا گفتند که ما با هنر و سینما موافقیم و مخالف فساد و فحشا در سینما و هنر هستیم. همچنین رهبری نیز به این نکته توجه داشتند و برای جمع شدن هنرمندان در راستای هنر به معنای واقعی، حوزه هنری تشکیل شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: بر همین اساس مقام معظم رهبری بنیانگذار هنر انقلاب اسلامی هستند.
مومنی‌شریف با بیان اینکه رهبری هنر را تشریفاتی نمی‌دانند، ادامه داد: هنر از دیدگاه ایشان وسیع و جزو برجسته‌ترین موهبت‌های الهی است و معتقدند که هر هنرمندی به تنهایی یک دنیاست و هنر حتما باید متعهد به ارزش‌ها باشد.
وی همچنین یادآور شد: مقام معظم رهبری معتقدند که هنر از جنس دین است، اما غربی‌ها در طول 200 سال اخیر همه چیز را تنزل دادند و هنر را نیز پایین آوردند.
رئیس حوزه هنری تاکید کرد: همه ما در مقابل هنر مسئول هستیم و باید این ودیعه الهی را به درستی و در مسیر حفظ ارزش‌ها استفاده کنیم. وی بر قرار گرفتن هنر در خدمت ارزش‌های اسلامی تاکید کرد.
نویسنده کتاب قایق راندن به سوی اقیانوس نیز در این مراسم طی سخنانی بیان داشت: شخصیت رهبری دارای لایه‌های متعددی است و ایشان جامع‌الاخلاق هستند.
حجت‌الاسلام مظفر سالاری اظهار امیدواری کرد: این کتاب مورد توجه قرار گیرد و همگان بتوانند در رکاب رهبری توفیق سربازی داشته باشند.
در این مراسم که با حضور مدیرکل مجلس و امور بین‌الملل حوزه هنری، مدیرکل امور حقوقی حوزه هنری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، امام جمعه و استاندار یزد و جمعی از مسئولان و هنرمندان برگزار شد، از کتاب "قایق راندن به سوی اقیانوس" با موضوع سفر مقام معظم رهبری به استان یزد رونمایی شد.
در حاشیه این همایش، نمایشگاه عکسی با عنوان ماه تمام شامل عکس‌های برگزیده سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان یزد، حماسه 9 دی و ... برگزار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول