اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان خبر داد

برگزاری جشنواره هنر انقلاب اسلامی در بم

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان کرمان از برگزاری جشنواره هنر انقلاب اسلامی در بم خبر داد و گفت: آلبوم‌های موسیقی کویرانه چهار و پنج روانه بازار شد.

برگزاری جشنواره هنر انقلاب اسلامی در بم

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار کرد: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر جشنواره هنر انقلاب اسلامی در شهرستان بم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره هنر انقلاب اسلامی از 15 تا 20 بهمن ماه در تالار ارشاد بم برگزار می‌شود، عنوان کرد: در هر یک از روزهای برگزاری این جشنواره برگزیدگان یکی از بخش‌های مختلف جشنواره معرفی می‌شوند.

سالاری افزود: 15 بهمن ماه به بخش ادبی با موضوع سیره و زندگی حضرت امام خمینی (ره) اختصاص دارد و در دومین روز از جشنواره برگزیدگان رشته‌های تجسمی در بخش‌های نقاشی عاشورایی و خوشنویسی آیات قرآنی معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد: در 17 بهمن ماه برگزیدگان فیلمنامه‌‌نویسی و در 18 بهمن ماه برگزیدگان بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره معرفی می‌شوند.

سالاری تصریح کرد: پنجمین روز از برگزاری جشنواره هنر انقلاب اسلامی به معرفی برگزیدگان بخش هنر و رسانه اختصاص دارد و در آخرین روز از جشنواره برگزیدگان بخش طنز معرفی می‌شوند.

وی اجرای موسیقی، برپایی کارگاه‌های آموزشی، بزرگداشت هنرمندان و رونمایی از چند اثر هنری را از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره برشمرد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان خاطرنشان کرد: جشنواره هنر انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری استان کرمان و با همکاری فرمانداری شهرستان بم برگزار می‌شود.

سالاری بیان کرد: حوزه هنری کرمان آلبوم‌های چهار و پنج موسیقی نواحی استان کرمان را با عنوان کویرانه روانه بازار موسیقی کرد.

وی افزود: آلبوم کویرانه چهار موسیقی مناطق منوجان و فاریاب و دو منطقه نغمه‌خیر در جنوب شرقی استان پهناور کرمان را شامل می‌شود.

سالاری تصریح کرد: این مناطق خاستگاه مجموعه‌ای از نغمه‌های بکر و شگفت‌آور است که ریشه در تمدن کهن این مرز و بوم دارد، این اثر گذری بر موسیقی حماسی، ملی و مذهبی (در قالب چاووش‌خوانی) این دو منطقه است.

وی با بیان اینکه آلبوم‌های کویرانه چهار و پنج به کوشش سیدفؤاد توحیدی پژوهشگر موسیقی نواحی استان کرمان تولید شده است، عنوان کرد: در تولید این اثر یوسف سلیمی، حسین جوهری، علی ناصری، غلامحسین نظری، موسی نظری، اسماعیل فولادی، مجید عشقی، محمد توکلی، عباس توکلی، کامران گلستانیان و مجتبی بهرامی همکاری داشته‌اند.

سالاری خاطرنشان کرد: آلبوم کویرانه پنج به موسیقی شهرستان عنبرآباد واقع در جنوب شرق استان کرمان اختصاص دارد و این اثر تلاشی بر معرفی قسمت‌هایی از شادیانه‌های این منطقه است.

وی اظهار کرد: در این کویرانه صولت روئی‌دل، شادروان کرامت روئی‌دل، یاسر روئی‌دل، محمدرضا روئی‌دل، رضا روئی‌دل، علی روئی‌دل، محمود افشاری، موسی رمضانی، یوسف داوری، کامران گلستانیان و مجتبی خواجه‌بهرامی همکاری دارند.

سالاری گفت: نمایشگاهی از آثار اعضای گروه کاریکاتور حوزه هنری کرمان در نگارخانه مهر برپا می‌شود.

وی افزود: 47 اثر از مریم مهدویان، لیلا موسی‌‌زاده، سارا معافی، زهراجگروند و محمدرضا مبین در این نمایشگاه شرکت داده شده و آثار با موضوع آزاد ارائه شده ‌است.

سالاری بیان کرد: 60 اثر از آثار شاعران و نویسندگان کشور در رشته‌های شعر، داستان و متن‌ادبی به مرحله نهایی سومین مسابقه ادبی نقطه‌‌عطف رسید.

انتهای پیام/ج10/چ3000

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول