اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

480 نمازخانه جدید در مدارس آذربایجان‌شرقی احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، از احداث 487 نمازخانه جدید در مدارس استان خبر داد و گفت: با این اقدام تعداد نمازخانه‌ها در مدارس 30 درصد افزایش می‌یابد.

480 نمازخانه جدید در مدارس آذربایجان‌شرقی احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فیروز رضایی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، بر توسعه مسائل معنوی در مدارس تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه اقامه نماز جماعت در مدارس مورد تاکید جدی قرار داشته و در این راستا برنامه‌ریزی می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر معاونت پرورشی این اداره کل برنامه‌ریزی گسترده‌ای در راستای اقامه نماز جماعت در مدارس و یا مساجد همجوار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی در 190 مسجد استان اقامه نماز می‌کنند که این تعداد تا 331 مسجد قابل افزایش است.

وی در ادامه از اجرایی شدن طرح اقامه نماز مدارس در مساجد شهرستان تبریز خبرداد و تصریح کرد: در شهر تبریز نیز در 84 مسجد طرح اقامه نماز جماعت مدارس اجرایی می‌شود.

رضایی با اشاره به استفاده از تجارب روحانیون برجسته در زمینه توسعه فرهنگ نماز گفت: در این راستا از شخصیت‌های برجسته استفاده می‌شود و در حال حاضر طرح‌های مختلف در این زمینه اجرا می‌شود.

وی در ادامه از همکاری با حوزه‌های علمیه استان در راستای ترویج فرهنگ نماز خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر برای نخستین بار در سطح کشور این طرح اجرا می‌شود و شاهد برکات متعدد اجرای این همکاری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حال حاضر 578 نمازخانه در مدارس استان وجود دارد، گفت: این تعداد به‌عنوان نمازخانه رسمی و مورد تائید است که 297 مورد سالن چند منظوره به‌عنوان نمازخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و 953 مورد اعم از کلاس و سالن نیز به‌عنوان نمازخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در برخی مجتمع‌های آموزشی یک نمازخانه برای چند مدرسه تعیین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، از احداث 487 نمازخانه جدید در مدارس استان خبرداد و گفت: با این اقدام تعداد نمازخانه‌ها در مدارس 30 درصد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ح20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول