اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 60 هزار دانش‌آموز

مسابقات کتابخوانی در مدارس کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدارس استان خبر داد.

مسابقات کتابخوانی در مدارس کردستان برگزار می‌شود

عطا‌ءالله رستگار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر یک دوره مسابقه کتابخوانی با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در مدارس استان برگزار می‌شود.

به گفته وی بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل آموزش و پرورش استان، در این مسابقه کتابخوانی 60 هزار دانش‌آموز مقطع دبیرستان حضور خواهند داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان ادامه داد: کتاب معرفی شده در این مسابقه تفسیر سوره‌های کوثر و قدر از حجت‌الاسلام قرائتی می‌باشد به صورت جزوه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان این مسابقه می‌توانند به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور درآیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه خاطر نشان کرد: موضوع کتاب با توجه به گسترش رسانه‌هایی همچون اینترنت و سایر رسانه‌های اطلاعاتی‌، طراوت خود را حفظ کرده است و طبق روال سابق رسالت اطلاع‌رسانی به عهده کتاب است.

رستمی با بیان اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی نیاز مبرم مردم است و ما رسالت بزرگی داریم، ادامه داد: برای ترویج کتابخوانی باید راه زیادی را طی کنیم و این موضوع را باید از کودکی و از محیط خانواده آغاز و در مدارس و دانشگاه‌ها ترویج دهیم.

وی به نقش کتاب و کتابخوانی در زمینه توسعه همه‌جانبه جامعه اشاره کرد و افزود: باید در عرصه کتاب و کتابخوانی با جدیت کامل برنامه‌ریزی شود، چرا که اهمیت کتاب و نقش آن در جامعه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کلیدی در خانواده است.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، کتاب ابزار اندیشمندان است و کتابخوانی فقر فکری و ذهنی را از بین برده و فکر را بارور می‌سازد چرا که کتاب خواندن از هیجان‌انگیزترین سرگرمی‌ها محسوب شده و قوه تخیل را به حرکت در می‌آورد.

وی در پایان هدف از برگزاری این مسابقات را تلاش در راستای تقویت و توسعه بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان دانش‌‌آموزان عنوان کرد و ادامه داد: بدون شک جوامع با گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید به سوی توسعه فرهنگی سوق داده می‌شوند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول