اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

مدارس آذربایجان‌شرقی 75 هزار مترمربع نمازخانه دارند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: مدارس آذربایجان‌شرقی 75 هزار مترمربع نمازخانه دارند که بخشی از این نمازخانه‌ها مفروش نیستند.

مدارس آذربایجان‌شرقی 75 هزار مترمربع نمازخانه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل دخیلی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه نماز و مسائل عقیدتی در آموزش و پرورش استان پرداخت.

وی با اشاره به رتبه برتر استان در زمینه اذان گفت: آذربایجان‌شرقی سال گذشته رتبه برتر کشوری را به دست آورد و مسابقات اذان با حضور 184 هزار نفر دانش‌آموز پسر در استان برگزار شد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت برگزاری نماز در مدارس بیان کرد: نواخته شدن زنگ نماز در مدارس مورد توجه قرار گرفته و برای نخستین‌بار زنگ نماز نخست در مدارس اجرایی می‌شود. معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از اجرایی شدن طرح عملی آموزش نماز در مدارس خبرداد و تصریح کرد: این طرح برای دانش‌آموزان دختر و پسر اجرا می‌شود که در این زمینه برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از اجرای جشن تکلیف برای دانش‌آموزان دختر و پسر در استان خبرداد و گفت: جشن تکلیف دانش‌آموزان بهمن‌ماه امسال اجرا می‌شود.

دخیلی با اشاره به قراردادهای منعقده با ارگان‌های مردم‌نهاد در خصوص گسترش نماز بیان کرد: در این راستا از ظرفیت حوزه‌های علمیه و نهادهای مردمی استفاده می‌شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به تک‌‌نوبته شدن برخی مدارس بیان کرد: این تک‌نوبته شدن در برخی مدارس کاهش تعداد ائمه جماعات مدارس را موجب شده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز گفت: مدارس آذربایجان‌شرقی 75 هزار مترمربع نمازخانه دارند که بخشی از این نمازخانه‌ها مفروش نیستند.

وی تصریح کرد: در شهر تبریز با توجه به کمبود فضای آموزشی به امر توسعه نمازخانه نیز باید توجه شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، خواستار همراهی بیشتر دستگاه‌های اجرایی و مذهبی در توسعه نماز در مدارس شد و گفت: با این اقدام شاهد توسعه بیشتر فرهنگ نماز در میان دانش‌آموزان خواهیم بود.

انتهای پیام/ح20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول