اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

فعالیت 1023 کتابخانه در مدارس زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از فعالیت یک هزار و 23 کتابخانه در مدارس استان زنجان از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد.

فعالیت 1023 کتابخانه در مدارس زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری یکشنبه شب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان و کمیته نهضت مطالعه مفید اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌های تاثیر گذار پس از اداره کل کتابخانه‌‌های عمومی استان در زمینه توجه به مقوله توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در راستای لبیک گویی به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه برنامه‌های مختلفی را در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی اجرا می‌کند، افزود: این سازمان برای توجه به منویات مقام معظم رهبری از هیچ کوششی فرو گذار نمی‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعالیت یک هزار و 23 کتابخانه در مدارس استان خاطرنشان کرد: یک هزار و 570 کتابخانه نیز در کلاس‌های درس دانش‌آموزان از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان راه‌اندازی شده است.

وی میانگین کتاب‌های موجود را شش جلد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک میلیون کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس استان وجود دارد.

نظری از مطالعات آموزش و پرورش استان برای ارائه روش‌های ابتکاری در راستای تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به امر کتابخوانی خبر داد و یادآور شد: در مدارس استان از این طرح‌ها برای تشویق دانش‌آموزان به امر مطالعه استفاده می‌شود.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی را از برنامه‌های آموزش و پرورش استان اعلام و تصریح کرد: در سال گذشته مسابقه درس‌هایی از قرآن برای دانش‌آموزان برگزار شد که در این دوره از مسابقات 70 درصد دانش‌آموزان شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بر ضرورت ارائه کارکردهای کتابخانه‌ها به دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: در راستای ارائه برنامه‌های مطلوب به دانش‌آموزان جلسات ماهانه با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی از همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری مسابقه "امیر گلها" خبر داد و بیان داشت: برای برگزاری این مسابقه 10 جلد کتاب منتخب به دانش‌آموزان معرفی شده است.

نظری مطالعه، تحقیق و پژوهش را از اهداف و اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان برشمرد و افزود: هر سال مدارس پژوهش محور انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 570 کتابخانه کلاسی در استان فعال است، اذعان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد به 3 هزار کتابخانه کلاسی افزایش می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و بیان داشت: در صورت مساعدت‌های لازم از سوی وزارت ارشاد این نمایشگاه اردیبهشت سال آینده در زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس استان مدیران مدارس می‌توانند از این نمایشگاه خرید کنند، افزود: با برگزاری این نمایشگاه بسیاری از مدارس به کتاب‌های مطلوب مجهز می‌شوند.

نظری برگزاری این نمایشگاه را کمک مطلوبی به توسعه امر کتابخوانی عنوان کرد و گفت: بسیاری از استان‌های کشور تا کنون این نمایشگاه را برگزار کرده‌اند.

وی یکی از مصوبات هیئت دولت در سفرهای استانی را راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک در روستاها دانست و بیان داشت: برای اجرای این طرح فضاهای لازم از سوی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با ابراز خرسندی از راه‌اندازی شیفت شبانه کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: امیدواریم در سایر شهرهای استان نیز این امر محقق شود.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول