اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بوشهر:

بودجه شهرداری بوشهر 38 میلیارد تومان بسته شد

خبرگزاری فارس: شهردار بوشهر گفت: بودجه سال آینده شهرداری بوشهر با رقم 38 میلیارد تومان بسته شده که بدون در نظر گرفتن بودجه سازمان‌های وابسته است.

بودجه شهرداری بوشهر 38 میلیارد تومان بسته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فضل‌الله توسلی عصر امروز در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر اظهار داشت: 55 درصد بودجه سال آینده شهرداری معادل 21 میلیارد تومان برای فعالیت‌های عمرانی و 45 درصد برابر با 17 میلیارد تومان نیز برای بخش جاری شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: با سیاست‌گذاری‌های شورای سوم شهر بوشهر و برنامه‌ریزی شهرداری، روند بودجه این نهاد افزایش چشمگیری داشته، طوری که از 12 میلیارد تومان در سال 1386 اکنون به رقمی نزدیک به 40 میلیارد تومان رسیده است.

شهردار بوشهر ادامه داد: افزایش بودجه شهرداری در سال آینده در شرایطی است که شورای شهر در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و کاهش فشار بر مردم عوارض شهری را افزایش نداده است.

وی افزود: همچنین این شورا بزرگترین معافیت در طول 30 سال پس از انقلاب را با تصویب تراکم پایه 80 درصد به مردم این شهر هدیه داد تا به رشد ساخت و ساز و رونق نوسازی بافت فرسوده کمک کند.

توسلی افزود: این معافیت تاریخی شامل ارقام میلیاردی است که شورای شهر با وجود آنکه مجوز شورای عالی شهرسازی را برای افزایش عوارض در این خصوص داشت، اما از آن چشم پوشی کرده است.

وی ادامه داد: اگر با روند قبلی، بودجه نویسی شهرداری ادامه می‌یافت، به طور متوسط بودجه سال 1391 به رقمی بالاتر از 50 میلیارد تومان هم می‌رسید، اما شورا در ارتباط با تراکم یک معافیت تاریخی را برای شهروندان در نظر گرفت.

شهردار بندر بوشهر اظهار داشت: با وجود افزایش 42 درصدی بودجه سال 1391 شهرداری، اما این ارقام هیچگاه برای بازگشت بوشهر به شکوه گذشته و رونقی که این دروازه ورودی کشور طی 100 سال گذشته داشته کفایت نمی‌کند.

توسلی افزود: معتقدیم بازگشت به شکوه بوشهر و شرایطی که این بندر نقش پر رنگی در تصمیم سازی‌های ملی و فراملی داشته، یکی از مطالبات شهروندان است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی هم که در شهر بوشهر فعالیت‌هایی دارند، در مسیر تحقق این مطالبه مردم گام بردارند.

شهردار بوشهر ادامه داد: با وجود رشد 42 درصدی بودجه سال آینده شهرداری نسبت به امسال، اما تا رسیدن به بودجه دلخواه گسترده ترین نهاد مدیریت شهری بوشهر، فاصله بسیاری داریم.

وی یادآور شد: در حالی که بودجه سال گذشته شهرداری 25 میلیارد تومان بود، با پیگیری‌های انجام شده، این میزان به 35 میلیارد تومان افزایش یافت که متمم آن به شورا ارسال شده است.

انتهای پیام‌/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول