اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

مجلس امسال فرصت بررسی لایحه بودجه 91 را ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: مجلس به دلیل کمبود زمان کافی که ناشی از تاخیر دولت در ارائه بودجه 91 است، امسال فرصت بررسی این لایحه را ندارد.

مجلس امسال فرصت بررسی لایحه بودجه 91 را ندارد

علیرضا محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار کرد: براساس قانون دولت باید حداکثر تا پانزدهم آذرماه لایحه بودجه سال 91 را به مجلس تقدیم می‌کرد.

وی تصریح کرد: این لایحه بسیار مهم و حیاتی تاکنون که بیش از 50 روز از تاریخ مقرر در قانون گذشته به مجلس ارائه نشده و دولت در این زمینه کوتاهی کرده است.

محجوب خاطرنشان کرد: سال 89 نیز دولت لایحه بودجه 90 را با تاخیر زیادی به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کرد و همین امر موجب شد که نمایندگان کار بررسی آن را در اردیبهشت امسال آغاز کنند.

* تاخیر در تقدیم لایحه بودجه خسارات زیادی به کشور وارد می‌سازد

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه تاخیر در ارائه لایحه بودجه چه آثار و تبعاتی به همراه دارد؟ گفت: نخست اینکه دولت خلاف قانون انجام داده و هر کاری که با قوانین کشور مغایرت داشته باشد، دارای تبعات منفی بسیاری است.

محجوب ادامه داد: از سوی دیگر اگر نمایندگان فرصت کافی برای بررسی لایحه بودجه را نداشته باشند، به طور قطع این لایحه مهم با دقت کافی بررسی نشده و هر اشتباه کوچکی برنامه‌های کشور را منحرف و به طبع آن خسارات زیادی به کشور وارد می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین مسئولان و دستگاه‌های اجرائی به دلیل عدم اطلاع از برنامه بودجه‌ای کشور در سال آینده قادر به برنامه‌ریزی مناسب نبوده و این موضوع نیز به نظام اداری کشور آسیب می‌رساند.

* لایحه بودجه 91 تا پایان سال بررسی و تصویب نخواهد شد

نماینده مردم تهران در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا لایحه بودجه سال 91 تا پیش از عید نوروز در مجلس بررسی و تصویب می‌شود، گفت:‌ دولت قرار بود روز یک‌شنبه لایحه فوق را به مجلس تقدیم کند که متاسفانه این وعده محقق نشد.

محجوب تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه و فرصت کم باقی‌مانده برای نمایندگان به طور قطع مجلس امسال فرصت لازم برای بررسی لایحه بودجه 91 را نخواهد داشت و این کار به سال آینده موکول خواهد شد.

* عدم بررسی لایحه بودجه توسط مجلس سیاسی نیست

وی با بیان اینکه برخی از رسانه‌ها مدعی شدند که مجلس برای بررسی لایحه بودجه در سال‌جاری تعمد دارد، گفت: این تصمیم که به احتمال فراوان انجام خواهد شد، یک کار سیاسی نیست و نمایندگان برای حفظ منافع کشور و مردم نمی‌توانند لایحه بودجه را در این فرصت اندک بررسی و تصویب کنند.

محجوب در پایان گفت: بررسی لایحه بودجه در فرصت محدود موجب می‌شود که مفاد این لایحه با دقت و کار کارشناسی کافی مورد بررسی و تحلیل قرار نگیرد و این اتفاق آسیب‌ها و خسارات زیادی به کشور وارد می‌سازد.

انتهای پیام/ج10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول