اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

بودجه عمرانی سال آینده دانشگاه مازندران 8.5 میلیاردی دیده شد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: بودجه عمرانی دانشگاه مازندران در سال گذشته 2 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال 1390 به 5 میلیارد تومان افزایش یافت و در لایحه سال 1391 هشت و نیم میلیارد تومان دیده شده است.

بودجه عمرانی سال آینده دانشگاه مازندران 8.5 میلیاردی دیده شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور شب گذشته در نخستین کارگاه آموزشی اندیشه سیاسی مبانی انقلاب اسلامی در دانشگاه مازندران با اشاره به کلمه "اقراء" که از طرف جبرئیل به عنوان نخستین جمله به حضرت محمد (ص) نازل شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز تعلیم و تربیت را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

سرپرست دانشگاه مازندران افزود: پس از انقلاب توسعه مراکز علمی در سرلوحه‌ کاری مسئولان نظام و از آرمان‌های انقلاب اسلامی برای قطع وابستگی و استقلال کامل در عرصه‌های فناوری و تکنولوژی قرار داشته است.

وی گسترش دانشگاه‌ها و توسعه مراکز علمی و پژوهشی پس از انقلاب اسلامی را از نمودهای بارز توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به گسترش علم و دانش برشمرد.

احمدپور درباره افزایش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به برکت انقلاب اسلامی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 175 هزار نفر دانشجو در کشور تحصیل می‌کردند، اما هم اکنون پس از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی جمعیت دانشجویی استان مازندران به بیش از 200 هزار نفر و در کشور به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.

وی با اشاره به رشد علم در طی سال‌های پس از انقلاب ادامه داد: رشد علم در دوران پس از انقلاب هم از لحاظ کمی و هم از نظر کیفی مورد تأکید قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه مازندران ابراز داشت: هم‌اکنون حدود 47 موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی در استان مازندران فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 25 درصد موسسات غیرانتفاعی کشور در استان مازندران هستند، گفت: اکنون در دانشگاه‌های استان مازندران 230 هزار دانشجو در 120 دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی نظیر دو دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای ساری و بابل، دانشگاه‌های دولتی همانند دانشگاه مازندران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، علم و صنعت بهشهر و دانشگاه تربیت مدرس واحد نور به فراگیری علم می‌پردازند.

سرپرست دانشگاه مازندران با بیان این مطلب که دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان باید به امور فرهنگی در دانشگاه توجه جدی داشته باشند، عنوان کرد: به محتوا و غنای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد محیط ‌های سالم در محیط مقدس دانشگاه عنایت جدی داشته باشید.

احمدپور به مطالبه مقام ولایت از دستگاه آموزشی کشور مبنی بر دانشگاه تمدن‌ساز و توجه ویژه به علوم انسانی اشاره کرد و از همکاران خود در دانشگاه مازندران خواست که در محتوای درسی، رشته‌های مختلف علوم انسانی و استفاده از متون اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه مازندران از دانشگاه‌های پیشرو کشور در جذب هیئت علمی است افزود: دستیابی به اهداف سند 1404 نیازمند همکاری بیش از پیش اعضای هیئت علمی جوان و متعهد در عرصه مراکز علمی و آموزشی است.

این مسئول خطاب به اعضای هیئت علمی جدیدالاستخدام عنوان کرد: با توجه به توان علمی و تعهدات اخلاقی شما انتظار می‌رود تا مجدانه در راستای تبدیل وضعیت، ارتقاء و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی حرکت کنند.

سرپرست دانشگاه مازندران به کمبود فضاهای آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: باید پذیرفت که با توجه به میزان جذب دانشجو، طی سال‌های اخیر روند اجرای پروژه‌های عمرانی قابل قبول نبوده و این مسئله دانشکده‌ها را دچار کمبود شدید فضاهای آموزشی کرده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر با تمام توان به دنبال عملیاتی‌کردن برنامه‌های عمرانی هستیم.

احمدپور با اعلام اینکه از 100 پروژه تعریف شده در سال 1391، در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهار پروژه عمرانی به دانشگاه مازندران اختصاص دارد، گفت: بودجه عمرانی دانشگاه مازندران در سال گذشته ۲ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به 5 میلیارد تومان افزایش یافت و در لایحه سال 1391 هشت و نیم میلیارد تومان دیده شده که امید است در زمان تصویب در مجلس شورای اسلامی حداقل به 10 میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول