اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

دولت برای تأخیر در ارائه بودجه 91 بهانه‌ای ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر دولت در راستای تأخیر دو ماهه خود در راستای ارائه لایحه بودجه سال آتی به مجلس شورای اسلامی همانند سال گذشته بهانه‌ای ندارد.

دولت برای تأخیر در ارائه بودجه 91 بهانه‌ای ندارد

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه به صورت قانونی لایحه بودجه باید 15 آذر ماه هر سال به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، اظهار داشت: طی دو سال اخیر این موضوع با تأخیر صورت گرفته است و این تأخیر در روند بررسی و تصویب بودجه خلل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در اجرا و پیشرفت پروژه‌های عمرانی نیز خلل ایجاد کرده است، اضافه کرد: برنامه پنجم توسعه به عنوان توجیه دولت در سال گذشته در زمینه تأخیر در ارائه لایحه بودجه به مجلس بوده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز این بهانه وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر مقرر شده است که دولت در 12 بهمن ماه جاری لایحه بودجه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه به صورت قطعی این تأخیر مشکلاتی را به دنبال دارد، افزود: باز هم مجلس شورای اسلامی باید دو دوازدهم یا سه دوازدهم بودجه سال آتی را تصویب کند و تا تصویب نهایی این لایحه، بودجه اجرایی را برای مدت دو ماه در اختیار دولت قرار بدهد.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه تصویب لایحه بودجه 91 به سال آتی موکول می‌شود، تاکید کرد: از نظر قانونی نیز حداقل مجلس شورای اسلامی برای بررسی و تصویب قانون بودجه باید حدود 50 روز فرصت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بودجه سال 91 با تأخیر دو ماهه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود، اضافه کرد: بررسی این لایحه نیز با توجه به این موضوع با تأخیر صورت می‌گیرد و مشکلات ناشی از تأخیر در زمینه ارائه لایحه بودجه به مجلس برای دولت بیشتر است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت با توجه به این موضوع نمی‌تواند به موقع بودجه‌های لازم را برای پروژه‌های عمرانی اختصاص بدهد و نظام برنامه‌ریزی کشور مختل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی باید قانون را در این زمینه به صورت جدی‌تر پیگیری کند، افزود: قانون باید در زمینه ارائه لایحه بودجه به مجلس به صورت مناسب اجرا شود و عدم اجرای قانون در این زمینه سبب ایجاد خلل در فعالیت‌های مجلس و دولت می‌شود.

موسوی لارگانی گفت: مجلس  باید در راستای ارائه لایحه بودجه توسط دولت فعلی و دولت‌های آینده به مجلس پیگیر باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول