اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خبر داد

اعزام 13 هزار زنجانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از اعزام 13 هزار نفر در اسفند ماه سال جاری از زنجان خبر داد.

اعزام 13 هزار زنجانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جهانبخش کرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان اسلام با همه توطئه‌های خود در راستای براندازی نظام تلاش کرده و در نهایت جنگ را به کشور تحمیل کردند.

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی نه از سوی کشور عراق بلکه با تلاش همه ابرقدرت‌های جهان علیه کشور آغاز شد که تنها با تدبیر امام خمینی (ره) و بسیج عمومی مردم با حضور اقشار مختلف در به نحو مطلوبی به پایان رسید.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه رزمندگان و مردم با استفاده از فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس صدر اسلام در طول هشت سال دوران دفاع مقدس مقاومت کردند، افزود: با ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام 200 هزار شهید و 500 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه باید حال و هوای معنوی دوران دفاع مقدس به نسل جوان انتقال داده شود، تصریح کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی توسط جوانان شجاع و ولایی انجام می‌شود.

کرمی خاطرنشان کرد: در راستای آشنا کردن نسل جوان و آینده ساز کشور با فداکاری‌ها، ایثار، معنویت و فرهنگ جهاد رزمندگان اسلام، کاروان‌های راهیان نور در چهار فصل سال به کربلای شهدا اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مهر ماه سال جاری 6 هزار و 500 دانش آموز پسر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بهمن ماه سال جاری نیز 7 هزار و 100 دانش‌آموز دختر به این مناطق اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه این کاروان‌ها دانش‌آموزی است، افزود: دانش‌آموزان زنجانی برای یادگیری درس آمادگی دفاعی به این مناطق اعزام و از مناطق عملیاتی دهلاویه، اروند کنار، موزه دفاع مقدس خرمشهر، شلمچه و هویزه بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون کاروان‌های راهیان نور سه شهرستان به این مناطق اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: چهار کاروان نیز از شهرستان‌های استان تا پایان بهمن ماه سال جاری به این مناطق اعزام می‌شوند.

کرمی از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: برگزاری نماز جماعت، مسابقات خاطره‌نویسی، یادواره‌های شهدا از برنامه‌های اردوهای راهیان نور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری در اجرای برنامه‌های ابلاغی و کیفیت برگزاری این برنامه‌ها سپاه استان رتبه دوم را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: با پشتیبانی استاندار زنجان برنامه‌های کاروان‌های راهیان نور به نحو مطلوبی در استان برگزار و بازتاب مطلوبی در جامعه داشته است.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از اعزام 13 هزار نفر از اقشار مختلف استان در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: این کاروان‌ها تا 20 فروردین ماه سال جاری به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:  یکی از راه‌ها و روش‌هایی که می‌توان ارزش‌ها و باورهای فرهنگ ایثار و شهادت در نظام اسلامی را به نسل‌های آینده انقلاب انتقال داد، برگزاری کاروان‌های راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور است.

کرمی بر اهمیت برپایی کاروان‌های راهیان نور تاکید کرد و افزود: کاروان‌های راهیان نور که با همت و مشارکت سپاه پاسداران و آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و دیگر اقشار جامعه برگزار می‌شود، حرکتی گرانقدر و مقدس است.

وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملو از حماسه و ایثار جوانان این مرز و بوم است، تصریح کرد: دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی، دورانی پرفروغ است که در همه ایام تاریخ یاد و خاطره آن بر اذهان عمومی باقی مانده زیرا این حماسه‌های بزرگ به دست خود مردم آفریده شده است.

کرمی بیان کرد: انعکاس حماسه‌سازی‌های نسل نخست انقلاب به نسل‌های آینده از وظایف مهم کشور محسوب می‌شود زیرا دفاع مقدس نظام ولایی و انقلابی اسلام را به اقتدار رساند.

وی دوران دفاع مقدس را حماسه‌ای برای بیمه شدن انقلاب اسلامی دانست و افزود: این حماسه ماندگار نه تنها برای ملت ایران بلکه برای مردم جهان ارزشمند است چراکه بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای مختلف اسلام برگرفته از خون جوانان کشور و ایثار و جانفشانی آنان است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول