اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دادگستری:

دستگاه قضایی معوقات بسیاری دارد / بودجه 91 به ما کمک کند

خبرگزاری فارس: وزیر دادگستری گفت: دستگاه قضایی در تمام زمینه‏ها معوقات بسیاری دارد که نمایندگان مجلس باید در بودجه 91 به این دستگاه کمک شایانی کنند.

دستگاه قضایی معوقات بسیاری دارد / بودجه 91 به ما کمک کند
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان سیدمرتضی بختیاری در جمع شماری از قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان سمنان در دامغان اظهار داشت: محور فعالیت‏های قاضیان در جامعه اسلامی، حدود و موازین و قوانینی است که شرع و قانون برای آنها مشخص کرده است.
وی بیان داشت: قاضی اسلامی باید از بسیاری جهات دارای ویژگی‏های منحصر به فردی باشد که وارستگی از تمایلات و هواهای نفسانی یکی از مهم‏ترین شرایط کار قاضیان است.
وزیر دادگستری اضافه کرد: اگر نمی‏توان به حد والای مورد انتظار در این زمینه دست یافت و از نظر بزرگان دین و صالحان راه حق، این شرط در حد اعلای آن ویژه ائمه معصومین (ع) و برگزیدگان خداوند متعال است؛ اما همواره باید تهذیب نفس و خودداری از هواهای نفسانی را مد نظر داشت.
بختیاری همچنین اضافه کرد: ایجاد این روحیه که واجبات باید همواره حفظ و رعایت شود و نسبت به ترک محرمات اقدام کرد، از نخست‏ترین درجات این شرط است.
وی تصریح کرد: از این تعبیر به نام "عدالت" یاد می‏شود و جایگاه عدالت قاضی در اینجا قرار دارد که بر قاضی این عدالت شرط است و باید همواره مد نظر و در سرلوحه امور و کارها قرار گیرد.
وزیر دادگستری همچنین شناخت تعارض بین عقل و هواهای نفس و علم و دانش را از دیگر شرایط مهم قضاوت دانست که باید با ظرافت خاصی از سوی قاضیان همراه شود.
نماینده قوه قضائیه در دولت اضافه کرد: دستگاه قضایی کشور معوقات بسیار زیادی در بخش عمرانی و ساختمان‏ها و ساخت و سازها و نیز در زمینه امکانات دارد.
بختیاری بیان کرد: هر چند در سال جاری به همت دولت و پیگیری‏هایی که انجام گرفت، گام‏های خوبی در این راستا برداشته شد؛ اما امیدواری مسئولان عالی وزارت دادگستری این است که با هماهنگی دولت و همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بخشی دیگر از این معوقات با تصویب بودجه 91 برطرف شود.
وی بیان کرد: بر این باور هستیم که هزینه کردن بودجه در هر یک از بخش‏های قوه قضائیه موجب رفاه حال مردم و افزایش عدالت در جامعه خواهد شد و این هزینه‏کردها در حقیقت نوعی سرمایه‏گذاری است که مردم از آن بیشترین بهره را می‏برند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول