اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناطق‌ نوری در گفت‌و‌گوی تفصیلی با فارس؛

وعده دولت برای تحویل بودجه 91 به مجلس پایان آذرماه است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان آذر دولت فرصت دارد تا بودجه سال 91 را به مجلس بدهد که هنوز آذرماه پایان نیافت و تا اول دی دولت فرصت دارد لایحه بودجه را تحویل مجلس دهد.

وعده دولت برای تحویل بودجه 91 به مجلس پایان آذرماه است
احمد ناطق نوری در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار سیاسی فارس در شهرستان ساری به بحث‌های سیاسی روز کشورمان اشاره کرد و به سئوال‌های متعدد فارس در مورد بحث سئوال از رئیس جمهور و چگونگی تحقق این امر در شرایط فعلی جامعه، قانون بودجه سال 1391، ادعای اوباما در پس‌گیری هواپیمای جاسوسی آمریکا و بحث‌های روز مجلس شورای اسلامی پاسخ گفت. 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چند ماهی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست سئوال از رئیس جمهور را دارند، ولی این اصرار با بی‌توجهی هیئت رئیسه روبه‌رو است، بیان داشت: هیئت رئیسه مجلس نسبت به این مسئله بی‌اعتنا و بی‌توجه نیست.
ناطق نوری تصریح کرد:  در این امر نمایندگان ما خیلی عجله دارند، این آئین‌نامه داخلی مجلس است که برای کمیسیون اصل 90 می‌رود و این کمیسیون با انجام تحقیقات لازم می‌سنجد که چه تعداد سئوال مطرح شده مربوط و لازم است. 
  
* سئوال از رئیس جمهور کار بسیار بزرگی است
ناطق نوری با اعلام اینکه کار سئوال از رئیس جمهور کار بسیار بزرگی است، ابراز داشت: ممکن است بر حسب ظاهر بگوییم رئیس جمهور مورد سئوال قرار می‌گیرد و این امری کوچکی تلقی شود بلکه این مسئله بزرگ است، زیرا سئوال از وزیر نیست بلکه سئوال از رئیس همه وزرا است.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس اضافه کرد: یعنی قرار است نخستین شخصیت اجرایی و رئیس قوه مجریه کشور مورد پرسش قرار گیرد، پس نمی‌شود همین‌طور رئیس جمهور را به مجلس آورد و همین‌طور از او سوال پرسید، زیرا این طرح چیز قشنگی نمی‌شود بلکه باید مسائل دسته‌بندی شده باشد و نمایندگان دریابند که در چه زمینه و از چه چیزی باید پرسش شود تا جواب کاملی حاصل آید. 
  
* به هر حال از رئیس جمهور سئوال می‌شود
وی با اعلام اینکه به هر حال از رئیس جمهور سئوال می‌شود، تاکید کرد: بستگی به شرایطی دارد، ممکن است که او را به کمیسیون اصل 90 احضار کنند و رئیس جمهور نیز با حضور در آن مکان پاسخگو باشد و به همه پرسش‌ِهای کمیسیون‌های مختلف پاسخ گفته شود تا همه سئوال‌کنندگان قانع شوند. 
نماینده نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در دوره‌‌های اول، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم خاطرنشان کرد: در کمیسیون مورد نظر پرسش‌ها سنجیده شده و اعلام می‌شود که نیاز به حضور رئیس جمهور در صحن مجلس است یا اینکه این مسئله در داخل کمیسیون نیز می‌تواند انجام شود. 
  
* سوال از رئیس جمهور می‌تواند در کمیسیون اصل 90 نیز انجام شود
ناطق نوری با اعلام اینکه اگر حضور رئیس جمهور ضروری باشد ایشان به صحن می‌آید، گفت: هیچ مشکلی در حضور رئیس جمهور در صحن مجلس نیست.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سئوالی دیگری درباره  اینکه آیا با اوضاع فعلی کشور طرح پرسش از رئیس جمهور در شرایطی که ایران اسلامی با انواع تهدیدهای خارجی کشورهای استکباری و توطئه‌های داخلی دست و پنجه نرم می‌کند کاری شایسته است، عنوان کرد: یکی از ملاحظاتی که هم‌اکنون در کمیسیون اصل 90 بر روی آن بحث است و باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد سنجش تمام جوانب و در نظر گرفتن آن است. 
  
* حفظ نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین اصل است
وی با اشاره به اینکه باید در مورد طرح سئوال از رئیس قوه مجریه ببینیم مصالح کلی نظام چیست، بیان داشت: حفظ نظام از مهم‌ترین اصل است و ممکن است کسی در مجموعه نظام تخلفاتی داشته باشد البته این به این معنا نیست که هم چیز به هم ریخته شده و بحث و جدل به راه انداخته شود، باید ببینیم این مسئله تا چه اندازه به نفع نظام جمهوری اسلامی است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه پرسش از هر وزیر و شخص مسئولی باید بنا به اصل "حفظ نظام از اوجب واجبات است" پیش رود، تصریح کرد: ممکن است سئوال از وزیر امور خارجه درباره مسائل کنونی و کاهش سطح مبادله با انگلستان مطرح شود البته در این مورد توجه شود که نباید با همه اروپا بجنگیم، نه این طور نیست، بلکه بر اساس مصلحت کلی نظام نیست.
ناطق نوری اضافه کرد: ممکن است برخی‌ها تند و تیز جلو روند، ولی باید نظام اسلامی را همیشه در نظر بگیرند و همگام با حراست از آن گام بردارند.
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به حدیثی معروف از امام محمد باقر(ع) در توصیه‌ای به مسئولان نظام یادآور شد: آن حضرت می‌فرمایند که "میزان باشید، آنهایی که تند می‌روید باید بایستید تا دیگران به شما برسند و آنهایی که کند می‌روید باید خود را به دیگران برسانید". 
  
* هر نوع تندرویی و کندرویی به ضرر نظام تمام می‌شود
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید ملت ما متعادل باشد، نه تند برود و نه کند، بلکه هر نوع تندرویی و کندرویی به ضرر نظام تمام می‌شود.
ناطق نوری به فصل‌الخطاب جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید در مسایل سیاسی تا آنجایی که ضروری است فصل‌الخطاب را وارد کرده تا تعادل جامعه رعایت شده و بر هم نریزد، خیلی مسائل ممکن است پیش آید، ولی قرار نیست که روبروی هم بایستیم بلکه باید راه پیشرفت خود را باز کنیم و به پیشرفت جامعه فکر کنیم.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی همیشه تاکید دارند طوری رفتار کنید تا تعادل کشور حفظ شود، بیان داشت: حفظ تعادل کشور بسیار حساس است و این‌ها که خود را متولی حقوق بشر می‌دانند و در تعادل کشورمان ورود پیدا کرده و می‌خواهند با راه‌انداختن بحث، تعادل را نشانه بگیرند. 
  
* رئیس جمهور مسایل را حل می‌کند
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه باید در شرایط فعلی جامعه که با انواع تهدیدهای دشمن روبه‌رو است خیلی حساس باشیم، گفت: باید در این شرایط رعایت اعتدال کرده، از منافع کلی نظام دفاع کنیم و بعد از آن حرف بزنیم.
وی ادامه داد: اگر پرسش از رئیس جمهور در کمیسیون اصل 90 انجام شد شکی نیست که نمایندگان سئوال خود را ارائه می‌دهند پس او در آن کمیسیون پاسخ می‌دهد و مسایل را حل می‌کند. 
  
* تا پایان آذر ماه دولت فرصت دارد بودجه سال 91 را به مجلس بدهد
ناطق نوری در مورد بودجه سال 91 و سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این قانون بودجه همانند سال گذشته با تاخیر کار خود را انجام می‌دهد و به کندی از سوی دولت در حال ارائه به مجلس شورای اسلامی است، ابراز داشت: تا پایان آذر ماه امسال، دولت فرصت دارد تا بودجه سال 91 را به مجلس بدهد که هنوز آذرماه پایان نیافت بلکه اول دی سال جاری دولت این بودجه را به ما تحویل می‌دهد.
وی با اشاره به نظارت مجلس در تحویل بودجه سال 91 از دولت به مجلس گفت: مجلس در این امر که چه زمانی بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود دخالتی نمی‌کند، ولی دولتی‌ها باید جمع‌بندی تمام وزارتخانه‌ها را داشته باشند تا بتوانند بودجه را ببندند و در اختیار کمیسیون‌ها قرار دهند. 
  
* دولت قول داد بودجه 91 را این هفته یا ابتدای هفته آینده تحویل مجلس دهد
این مسئول با اشاره به اینکه دولت قول داد تا بودجه 91 را این هفته یا ابتدای هفته آینده تحویل مجلس دهد، تصریح کرد: هم‌اکنون دولت در حال جمع‌بندی بودجه است.
ناطق نوری در ادامه درباره در اختیارگیری هواپیمای فوق سری و جاسوسی پهپاد RQ-170 سازمان جاسوسی آمریکا در خاک ایران توسط متخصصان کشورمان اضافه کرد: کار بسیار بزرگی در داخل کشور برای درا ختیار گرفتن مغز هواپیمای جاسوسی آمریکا انجام شده که تعجب کشورهای دنیا را برانگیخت.
ناطق نوری درباره صحبت‌های اخیر اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد باز پس‌گیری هواپیمای خود از ایران گفت: او از این صحبت‌های مهمل و بیهوده را زیاد بر زبان می‌آورد و بهتر شد که او به آمریکایی بودن این هواپیما و قصد جاسوسی آن در خاک ایران اقرار دارد. 
  
* اوباما حق گردن‌کلفتی برای ایران ندارد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: آمریکا در خاک ایران جاسوسی کرده و ورود غیرمجاز و غیرقانونی داشت، پس برخورد ما با آنها همان رفتاری است که آنها با ما دارند.
وی با تاکید اینکه اوباما حق گردن‌کلفتی برای ایران را ندارد و فکر نکند ما همانند دیگر کشورها هستیم که تهدیداتش را جدی بگیریم، اذعان داشت: در هر صورت ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و کاری به حرف هیچ کس نداریم.
ناطق نوری با تاکید اینکه اوباما و آمریکا باید از ایران عذرخواهی کنند، گفت: ایران زیر بار هیچ فشاری نمی‌رود.
این مسئول در پایان اذعان داشت: همه مسئولان نظام هدفی جزء خدمت به مردم ندارند و ما در مجلس نیز به همراه دیگر نمایندگان سعی داریم تا به بهترین نحو از حقوق مردم در جامعه اسلامی دفاع کنیم و همیشه مدافع حقوق آنها هستیم.
==================
گفت‌وگو از قربانعلی مسافر
==============
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول