اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

بودجه 91 شهرداری اصفهان تقدیم شورای شهر شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز اعتبار 1000 میلیاردی بودجه 91 شهرداری اصفهان تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

بودجه 91 شهرداری اصفهان تقدیم شورای شهر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز بودجه یک هزار میلیاردی شهر اصفهان برای سال 91 این شهر تقدیم اعضای شورای اسلامی شهر شد.

این بودجه توسط شهرداری اصفهان با 2 هزار و 700 نفر ساعت کار کارشناسی در قالب 70 جلسه تدوین شده و در راستای برنامه‌های اصفهان 95 تهیه شده است.

نکته قابل توجه در بودجه تدوین شده سال 91 شهرداری این است که، این بودجه برای نخستین بار در تاریخ شهر اصفهان به صورت نقدی و غیرنقدی تدوین شده است که در مجموع یک هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود که 575 میلیارد تومان از آن بودجه نقدی و 425 میلیارد تومان به صورت بودجه غیرنقدی برآورد شده است.

به گزارش فارس، رشد بودجه سال 91 شهرداری اصفهان نسبت به سال 90، 3.22 درصد افزایش یافته است، 8.3 درصد از این بودجه به هزینه‌های جاری و 2.69 درصد به فعالیت‌های عمرانی اختصاص دارد.

لازم به ذکر است، میزان بودجه عمرانی در سال‌های 89 ،90 و 91 به ترتیب بیش از 66، 67 و 69 درصد از سهم کل بودجه سالانه شهرداری را به خود اختصاص داده است و بودجه جاری شهرداری در سال 89  77.33 درصد، در سال 90  8.32 درصد و سال آینده 8.3 درصد پیش‌بینی شده است.

البته شهرداری اصفهان تلاش کرده با به کارگیری روش‌های استفاده بهینه منابع در فرآیند بودجه نویسی طی سه سال گذشته، از بودجه فعالیت‌های جاری بکاهد و در ازای آن بر بودجه فعالیت‌های عمرانی بیفزاید.

هم‌چنین به گفته شهردار اصفهان، تحقق عدالت اجتماعی در توزیع منابع و اعتبارات در مناطق مختلف شهری از ویژگی بودجه سال آینده شهرداری است، به گونه‌ای که 10 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی و 3 میلیارد و 500 میلیون تومان حمایت شهرداری مرکزی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس، توجه به عمران و آبادانی محله‌های شهر و اختصاص اعتبارهای ویژه، بهبود وضعیت زیست محیطی، پرداختن به حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌رانی، ایجاد مراکز فرهنگی و گردشگری و استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از دیگر ویژگی بودجه سال 91 است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول