اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران خبر داد

واگذاری طرح‌های سالم‌سازی دریا به بسیج سازندگی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از واگذاری طرح‌های سالم‌سازی دریا به بسیج سازندگی خبر داد.

واگذاری طرح‌های سالم‌سازی دریا به بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، در راستای رشد اقتصادی استان و افزایش سطح رضایت‌مندی گردشگران و هم‌استانی‌ها از خدمات و تسهیلات در سواحل مازندران، با تعامل بیشتر بین نهادها و دستگاه‌های اجرایی جلسه ستاد سالم‌سازی طرح‌های دریا در مازندران تشکیل شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در این نشست با اشاره به قابلیت‌های مازندران در بخش گردشگری گفت: بیش از 70 درصد از مسافران و گردشگران استان از دریا استفاده می‌کنند.

هادی ابراهیمی از واگذاری طرح‌های سالم‌سازی دریا به بسیج سازندگی خبر داد و افزود: در سال جاری برای اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا باید از طریق ایجاد فضاهایی امن، پاکیزه، بانشاط و واجد امکانات مختلف برای شنا اقدام کرد.

رئیس ستاد سالم‌سازی دریا در مازندران افزایش طرح‌های سالم‌سازی در دریا، جلوگیری از ساخت و سازهای ساحلی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز، اعطای اعتبارات فرهنگی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران طرح‌های سالم‌سازی و افزایش طرح‌های سالم‌سازی بانوان را از برنامه‌های ویژه این ستاد برای سال جدید دانست.

ابراهیمی از تبیین و اعزام کمیته‌ای هفت نفره برای شناسایی چالش‌ها و آسیب‌های طرح‌های دریا در نقاط مختلف استان خبر داد و یادآور شد: دبیرخانه ستاد سالم‌سازی دریا در مازندران از هم‌اکنون فعال شده و بنا است از سال آینده با ساماندهی شهرک‌های خصوصی ساحلی، ویلاها و اماکن استیجاری خصوصی ساحلی و مجتمع‌های دولتی ساحلی زمینه مساعدتر را برای اجرایی شدن طرح‌های سالم‌سازی در مازندران فراهم آورد.

وی به سودآوری و اشتغالزایی طرح‌های دریا در مازندران اشاره کرد و تصریح کرد: طرح‌هایی که با مدیریت شهرداری‌های استان اجرایی می‌شود، بخشی از درآمد آن باید در اختیار ساماندهی طرح و ارائه خدمات به مردم و مسافران قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بیش از 50 نقطه سواحل مازندران برای اجرای طرح‌سالم‌سازی دریا متناسب با الگوهای ستاد سالم‌سازی آماده می‌شود تا خدمات مطلوب‌تر و آسانتر انجام شود.

وی بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در کنار سواحل دریا تاکید کرد و گفت: کمیته فرهنگی با همکاری بسیج از هم‌اکنون در حال تهیه و تدوین بسته فرهنگی مناسب است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول