اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انرژی شرکت گاز کرمان خبر داد

کاهش چشمگیر مصرف گاز خانگی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر انرژی شرکت گاز استان کرمان گفت: هدفمندسازی یارانه‌ها اهرم مؤثری بر صرفه‌جویی است و کاهش چشمگیر مصرف خانگی را داشتیم که جای تشکر از مصرف کنندگان دارد.

کاهش چشمگیر مصرف گاز خانگی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان علی ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان دانشگاه‌های و خوابگاه‌های خودگردان استان کرمان اظهار داشت: هدف از این دوره بالا بردن میزان سطح معلومات مسئولان و دانشجویان سطح خوابگاه‌ها است.

وی بیان داشت: 300 سال طول می‌کشد تا طبیعت گاز موجود را احیا کند و امری غیر ممکن و بنابراین صرفه‌جویی در مصرف گاز امر مهمی است.

ابراهیمی افزود: روند مصرف انرژی در کشورهای در حال توسعه نشان دهنده محرومیت منابع است و صرفه‌جویی کمکی برای نسل‌های آینده است.

وی تصریح کرد: تحقیقات در مورد انرژی‌های دیگر مانند باد و خورشید در حال بررسی است، هدفمندسازی یارانه‌ها اهرم مؤثری بر صرفه‌جویی است و کاهش چشمگیر مصرف خانگی را داشتیم که جای تشکر از مصرف کنندگان دارد.

ابراهیمی گفت: مدیریت انرژی یعنی استفاده بهینه و درست از هر انرژی در هر زمینه‌ای برای تضمین پایداری انرژی برای مصرف نسل‌های آینده که باید در بخش‌های ساختمانی و صنعتی پیگیری شود.

وی ابراز داشت: بحث ممیزی انرژی در ساختمان اقداماتی است که موجب کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها می‌شود و تأسیسات مکانیکی، درب و پنجره از جمله مواردی است که موجب هدر رفت انرژی می‌شوند.

ابراهیمی عنوان کرد: در بحث حرارتی تأسیسات مکانیکی و ساختمانی مانند بخاری، عایق‌کاری و ... مد نظر قرار می‌گیرد که می‌توان با استفاده از راهکارهای خاصی هزینه‌های خانوار را کاهش داد.

وی افزود: خوابگاه‌ها اکثرا از موتورخانه استفاده می‌کنند و به دلیل فرسودگی آنها هدر رفت انرژی زیادی را به همراه دارند و توصیه می‌شود، راهکارهایی را در این زمینه انجام شود و  اگر این راهکارها اجرا شود، حدود 40 درصد صرفه‌جویی به همراه دارد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول