اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت گاز استان زنجان خبر داد

کاهش 5.7 درصدی مصرف گاز طبیعی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت گاز استان زنجان از کاهش 5.7 درصدی مصرف گاز طبیعی پس از هدفمندی یارانه‌ها در استان خبر داد.

کاهش 5.7 درصدی مصرف گاز طبیعی در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، سعید عسگریان در نشستی به مناسبت سالگرد اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها با اعلام اینکه تعداد مشترکان شرکت گاز از 160 هزار مشترک در سال گذشته به 182 هزار مشترک در سال‌ جاری رسیده است، اظهار داشت: با وجود افزایش 13.75 درصدی مشترکان گاز طبیعی باید حدود 15 درصد افزایش مصرف گاز داشته باشیم، در حالی که با مدیریت صحیح مردم استان، 5.7 درصد کاهش مصرف داشته‌ایم.
وی برنده اصلی هدفمند سازی یارانه‌ها را خود مردم معرفی کرد و با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مشترکان خانگی استان زنجان 173 هزار مشترک است، افزود: تعداد مشترکان تجاری 12 هزار و تعداد مشترکان عمده و صنعتی نیز در این استان 572 واحد است که پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تعداد آنها افزایش یافته است.
سرپرست شرکت گاز استان زنجان با تأکید بر اینکه در بحث مصارف گاز خانگی در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش هشت درصدی بوده‌ایم، یادآور شد: در بخش مصارف گاز مشترکان تجاری نیز با کاهش پنج درصدی و در بخش صنعت با افزایش 20 درصدی مواجه بودیم که این موضوع نشان‌دهنده اقبال واحدهای صنعتی برای استفاده از گاز است.
وی به اهمیت جایگزینی سوخت‌های تبخیری با گاز در واحدهای صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: با این اقدام زمینه گازرسانی به تمامی واحدهای صنعتی در این استان فراهم شده است.
عسگریان با بیان اینکه در حال حاضر زمینه گاز رسانی به یک‌هزار واحد صنعتی در زنجان ایجاد شده است، اظهار کرد: امسال برای دریافت سوخت گاز 70 شرکت قرار داد منعقد شده است.
وی مدیریت مناسب مردم را موجب کاهش مصرف گاز طبیعی دانست و اظهار داشت: با راهنمایی و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته به عنوان رسالت اصلی شرکت گاز در این راستا نسبت به تعویض کنتورها و مجزا کردن آنها اقدام شد تا مردم بتوانند نسبت به مدیریت صحیح مصرف گاز اقدام کنند.
سرپرست شرکت گاز استان زنجان بزرگ‌ترین تاثیر هدفمند سازی یارانه‌ها را کمک به اقشار کم درآمد جامعه دانست و گفت: مردم با مدیریت صحیح مصرف انرژی زمینه پرداخت کمتر هزینه گاز مصرفی را ایجاد کرده و در نهایت بخش عمده یارانه نقدی دریافتی آنان پس‌انداز خواهد شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول