اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

آغاز چهارمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در سنندج

خبرگزاری فارس: چهارمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان گلواژه‌های سرخ صبح امروز در سنندج آغاز شد.

آغاز چهارمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در سنندج
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سرپرست حوزه هنری استان کردستان در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: بیش از 100 اثر در بخش‌های کردی، فارسی و ترکی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه شاهرخ اورامی، بهزاد کرم‌اللهی و خلیل مختارنیا داوری این جشنواره را به عهده داشتند، تصریح کرد: بر اساس رأی هیئت داوران از نفرات اول تا سوم بخش‌های کردی، فارسی و ترکی، برگزیده شعر مقاومت ملل، برگزیده شعر کودک و نوجوان، برگزیده شعر عاشورایی و دو نفر برگزیده بمباران 28 دی سنندج تجلیل خواهد شد.

به گفته سرپرست حوزه هنری کردستان تجلیل از شاعر پیشکسوت و 10 خانواده شهید از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این جشنواره است.

مرادی تصریح کرد: رونمایی از کتاب مجموعه آثار سومین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان کازیوه در مریوان و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

وی خاطر نشان کرد: آثار برتر این جشنواره به صورت مشترک توسط حوزه هنری استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب یک مجموعه چاپ می‌شود.

وی در ادامه به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: آشناسازی بیش از پیش جامعه به ویژه جوانان با ایثارگری و رشادت‌های مردم کردستان در روزهای تاریخی دفاع مقدس از جمله دهم بهمن ماه امسال به‌ نام روز مقاومت کامیاران و پاکسازی این شهرستان از لوث گروهک‌های ضدانقلاب در سال 58 از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

وی تقویت فرهنگ و ادبیات پایداری در کردستان به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش را ضروری دانست و یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های مختلف با حضور شاعران موفق و برجسته می‌تواند در تحقق این مهم نقش بسزایی داشته باشد.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان گلواژه‌های سرخ با مشارکت حوزه هنری کردستان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز همزمان با سالروز آزادسازی شهر کامیاران در محل سالن آمفی تئاتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سنندج آغاز شد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول