اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر صورت می‌گیرد

برگزاری چهارمین جشنواره شعر گویشی هم‌درنگ در بهبهان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان گفت: چهارمین جشنواره شعر گویشی هم‌درنگ، هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر از 19 تا 20 بهمن‌ماه سال‌جاری در شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری چهارمین جشنواره شعر گویشی هم‌درنگ در بهبهان
حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی‌منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: حرکت عظیم بیداری اسلامی که امروز در جهان به ‌وجود آمده ملهم از رشادت و فداکاری ملت بزرگ ایران است، وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دهه فجر را الگویی تمام عیار برای مسلمانان جهان دانست.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان با تأکید به اینکه امسال اهمیت دهه فجر نسبت به سال‌های پیش‌رو چندان است، گفت: هدف قیام همه ائمه و پیامبران تشکیل حکومت اسلامی بوده و تجلی این حکومت امروز در انقلاب اسلامی ایران تجلی پیدا کرده است.

وی هم‌چنین با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدا، دهه فجر را از مهم‌ترین ایام‌الله در تاریخ انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: اگر چه روزهای پیشین و پسین بعد از دهه فجر نیز خجسته و مبارک و مهم است اما دهه فجر روزهای پیروزی انقلاب و مقطع رهایی ملت ایران بوده و روزهای گذشته مقدمه‌ای برای آفرینش حماسه بزرگ در افق فجر انقلاب در بارور شدن نهال انقلاب بوده است.

حسینی‌منفرد در ادامه همه پیشرفت های حاصله را مدیون امام راحل(ره) و خون پاک شهدا عنوان کرد و با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان را در راستای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی خواستار شد.

وی به برگزاری چهارمین جشنواره شعر گویشی هم‌درنگ در شهرستان اشاره کرد و گفت: با اتمام کار داوری چهارمین جشنواره منطقه‌ای شعر گویشی "هم‌درنگ" در بهبهان 24 اثر برتر و برگزیده این جشنواره انتخاب شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان تصریح کرد: این آثار شامل 9 شعر آیینی، 12 شعر آزاد و سه شعر با موضوع آداب و رسوم ایلی است که از بین 450 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره از سوی 98 شاعر انتخاب شد.

وی بیان کرد: این جشنواره جایگاه مناسبی برای انعکاس توانایی شاعران گویشی محسوب می‌شود و زمینه را برای حضور جوانان هنرمند نیز فراهم می‌کند.

حسینی‌منفرد زمان برگزاری چهارمین جشنواره شعر گویشی هم‌درنگ را از 19 تا 20 بهمن‌ماه سال‌جاری، هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر اعلام کرد.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول