اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی:

کنگره شعر بدعت‌ها را در اشعار پالایش می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی گفت: برگزاری کنگره شعر آیینی می‌تواند برخی سوء برداشت‌ها و بدعت‌های ناخواسته در این بخش را پالایش کند.

کنگره شعر بدعت‌ها را در اشعار پالایش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی، احمد مهدوی اظهار داشت: برخی بدعت‌ها و سوء برداشت‌ها در شعرهای آیینی به طور ناخواسته و به صورت احساسی وارد مضامین اشعار آیینی ما شده است.

وی اضافه کرد: با برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی در سطح خراسان شمالی با حضور شاعران برجسته شعر آیینی می‌توانیم از معضلات سوء برداشت و بدعت‌ها را پالایش و در تقویت مضامین اشعار آیینی کمک کار باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی گفت: برگزاری کنگره‌ها و همایش با حضور شاعران استانی و حتی کشوری می‌تواند مضامین شعری ما را در این بخش تقویت کند.

وی تصریح کرد: البته باید در حواشی چنین کنگره‌هایی کارگاه‌های آموزشی نیز با حضور اساتید مطرح استانی و کشوری برای شاعران برگزار شود تا شاعران ما بتوانند با مضامین جدید و مسائل روز مرتبط با این بخش آشنا شوند.

مهدوی اظهار داشت: مسئولان فرهنگی باید این کنگره‌ها و همایش‌ها را به صورت تدریجی ولی مستمر ادامه دهند و با تداوم برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی می‌تواند نتیجه مطلوب را به دست آورد.

وی گفت: اگر این همایش‌ها و کنگره‌ها صرفاً برای یک سال برگزار شوند؛ نمی‌تواند کمک کار خوبی برای تقویت بنیه شعری شاعران و یا هر بخش فرهنگی دیگر شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی ضمن موثر خواندن برگزاری کنگره شعر آیینی  این رویدادهای فرهنگی را موجب تقویت اشعار آیینی در استان به خصوص شاعران دانست.

کنگره شعر آیینی خراسان شمالی با همکاری صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی، تبلیغات اسلامی استان، شهرداری و توسط حوزه هنری خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول