اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

خسارت 127 میلیارد ریالی کشاورزان شوشتر به دلیل سرمازدگی

خبرگزاری فارس: معاون جهاد کشاورزی شوشتر از وارد شدن بیش از 127 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان شوشتری به دلیل سرمازدگی خبر داد.

خسارت 127 میلیارد ریالی کشاورزان شوشتر به دلیل سرمازدگی
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، محمدحسین بصیری‌زاده صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی شهرستان شوشتر اظهار کرد: در جریان سرمازدگی روزهای گذشته در سطح شهرستان شوشتر بیش از 127 میلیارد و 725 میلیون ریال به کشاورزان شوشتری خسارت وارد شده است.

وی افزود: در روزهای یکم و دوم بهمن‌ماه شدت سرمای هوا به بیش از 4 الی 5 درجه به زیر صفر رسیده است که این دما در شوشتر بی‌سابقه بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در ماه‌های اخیر خاطر‌نشان کرد: در ماه‌های اخیر در شهرستان شوشتر در دو نوبت که هر دو نوبت 26 و 79.4 میلی‌متر بارش در مناطق مدرس و میان‌آب وجود داشته است که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی دیم‌کاران شوشتر 100 درصد زیان دیده‌اند، تاکید کرد: به دلیل عدم بارش باران در شوشتر دیم‌کاران شوشتری 100 درصد کاشته‌خود را خسارت دیده‌اند و این رقم بسیار زیاد خواهد بود.

بصیری‌زاده با تاکید بر رقم خسارت وارده بر دیم‌کاران شهرستان شوشتر افزود: در شرایط کنونی دیم‌کاران شهرستان شوشتر بیش از 84 میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

وی تاکید کرد: در کشت آبی گندم نیز به دلیل کاهش آبیاری با مشکلات بسیار زیادی برخورد نداشته‌ایم ولی میزان رشد کشت بسیار کاهش یافته است.

وی از کاهش سهمیه کود شیمیایی در شوشتر خبر داد و گفت: در شرایط کنونی برای هر هکتار تنها نیم کیسه کود شیمیایی در اختیار کشاورز گذاشته می‌شود که این مهم بسیار سخت است.

انتهای پیام/ج30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول