اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور و معاون آموزش و ترویج وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

افزایش تولید محصولات کشاورزی به 300 میلیون تن

خبرگزاری فارس: مشاور و معاون آموزش و ترویج وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در چشم‌انداز توسعه 20 ساله تولید محصولات کشاورزی به 300میلیون تن افزایش می‌یابد.

افزایش تولید محصولات کشاورزی به 300 میلیون تن
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پیمان فلسفی عصر امروز در نشست روسای ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال 107 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید شده است.

وی افزود: یک هزار و 164 مرکز ترویج جهاد کشاورزی در کشور فعال است.

به گفته این مسئول با توجه به افزایش صد درصدی اعتبارات بخش کشاورزی در سال جاری مراکز ترویج همچنان با محدودیت و کمبود اعتبار مواجه هستند.

فلسفی اضافه کرد: ترویج در عرصه کشاورزی مداخله حرفه‌ای تلقی می‌شود که در راستای توسعه و پیشرفت کشاورزی در جامعه امروز نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: با ترویج کشاورزی در سطح گسترده، سطح زندگی آنها ارتقا یافته و کشاورزی به یک صنعت تبدیل می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ترویج کشاورزی در کشورهای در حال توسعه برای رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و روستایی یکی از عناصر ضروری است.

وی گفت: این فعالیت‌ها در برخی کشورها به صورت فعالیت‌های ترویج خصوصی کشاورزان است که آنها را به روش‌های مختلف آموزش می‌دهند.

به گفته فلسفی اولویت‌بندی طرح‌ها برای اجرا در راس کارهای مراکز ترویج قرار دارد و تولید محصولات سالم، توجه به نیاز صنایع تبدیلی و تقویت تشکل‌های کشاورزی از برنامه‌های اولویت‌دار در این مراکز است.

وی از استقرار دهستان‌ها در مراکز جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: 6 هزار نفر در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها مستقر هستند که برای اجرای نظارت‌های لازم در این عرصه‌ها ناکافی است.

فلسفی اظهار داشت: برای اجرای عملیات نظارتی در عرصه‌های مذکور جهاد کشاورزی نیازمند 60 هزار نفر نیروی عملیاتی و اجرایی است که بخش دولتی قادر به تامین این نیرو نیست و نیازمند مشارکت شرکت‌های فنی مهندسی و مشاوره‌ای است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول