اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شوشتر:

میزان مالیات بر ارزش افزوده شهرداری شوشتر بسیار ناچیز است

خبرگزاری فارس: شهردار شوشتر گفت: شهرداری شوشتر از مالیات بر ارزش افزوده عواید بسیار ناچیزی دارد و باید در این باره اقدامات جدی انجام شود.

میزان مالیات بر ارزش افزوده شهرداری شوشتر بسیار ناچیز است
آرش دُر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: میزان عواید شهرداری شوشتر از مالیات بر ارزش افزوده بسیار ناچیز است تا حدی که پرداختی‌ها به شهرداری شوشتر از این ردیف به 10 درصد میزان واقعی نیز نمی‌رسد.

وی افزود: در سطح شهرستان شوشتر بیش از هزار شرکت وجود دارد که مالیات بر ارزش افزوده خود را پرداخت نمی‌کنند و باید به این مشکل رسیدگی کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای رسیدن به این اعتبار از همه توان خود استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: شهرداری شوشتر تلاش دارد تا از این ردیف اعتباری سهم شهرداری محقق شود و برای رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد.

شهردار شوشتر عنوان کرد: برای تحقق این هدف شهرداری شوشتر نیروهایی را در اختیار اداره مالیات شوشتر قرار داده تا در این راستا فعالیت کنند.

وی با اشاره به بندهایی از این قانون خاطر‌نشان کرد: در این قانون هر قراردادی که در سطح شهر شوشتر در حال اجراست باید 4 درصد کل قرارداد را مالیات بدهد ولی متاسفانه این قانون اجرایی نمی‌شود و مالیات این قراردادها در مکان‌هایی که قرارداد منعقد شده است که اغلب استان‌های دیگر است پرداخت می‌شود که کاملا خلاف قانون است.

دُر با تاکید بر اینکه این قانون گستردگی بسیار زیادی دارد، تاکید کرد: این قانون از خرید و فروش سیگار گرفته تا طلا و جواهرات را مشمول می‌شود و باید برای اجرای کامل این قانون تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ردیف‌های درآمد‌زایی شهرداری فعالیت کمیسیون‌های ماده 100 و ماده 77 است، خاطر‌نشان کرد: بسیاری از نهاد‌های دولتی و شرکت‌های موجود در سطح شهر بدهی‌های بسیار زیادی به شهرداری شوشتر دارند که برای وصول این طلب‌ها شهرداری باید در اسرع وقت کمیسیون ماده 77 را تشکیل دهد.

وی افزود: برای تشکیل این کمیسیون شهرداری باید چند نوبت به افراد و شرکت‌ها اخطاریه بدهد که همه این امور انجام شده است و مقدمات تشکیل این کمیسیون فراهم شده است.

دُر با تاکید بر اینکه شهرداری شوشتر همه مجاری درآمد را برای افزایش نقدینگی شهرداری فعال کرده است، خاطر‌نشان کرد: در شرایط کنونی حضور مردم در شهرداری برای پرداخت مطالبات شهرداری بسیار خوب شده است و صف‌های طولانی برای پرداخت در شهرداری تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: عوارضات شهرداری در حال وصول است و با طرح بخشودگی 100 درصد جرائم دیرکرد مردم برای پرداخت در شهرداری در صف‌های طولانی حضور می‌یابند.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهرداری شوشتر برای پرداخت معوقات شهرداری هیچ اجباری برای مردم ایجاد نمی‌کند و به هر روشی برای پرداخت با مردم کنار می‌آید.

دُر اظهار کرد: شهرداری به دنبال وصول طلب‌های خود است و برای این مهم حاضر به اقساط طولانی مدت برای پرداخت نیز است.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول