اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انجام پروژه‌های آب و خاک

164 میلیون متر مکعب در آب کشاورزی خراسان‌رضوی صرفه‌جویی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با انجام پروژه‌های آب وخاک در خراسان‌رضوی 164 میلیون و 540 هزار مترمکعب در آب کشاورزی صرفه‌جویی شد.

164 میلیون متر مکعب در آب کشاورزی خراسان‌رضوی صرفه‌جویی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی، عبدالحسین بهنام‌زاده هدف از اعزام گروه‌های ارزیاب معاونت آب و خاک و صنایع وزارت متبوع را به استان‌ها افزایش کیفی نظارت بر طراحی و اجرا و بهره‌برداری از سیستم‌های نوین آبیاری اعلام کرد.
وی اظهار داشت: حجم زیاد پروژه‌ها، افزایش اعتبارات و افزایش پروژه‌های تحت نظارت کارشناسان می‌طلبد که ما به عنوان بازوی اجرایی نظارتی همکاران استانی وارد عمل شده‌ایم تا مشکلات احتمالی در این زمینه را به حداقل برسانیم.
در ادامه مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌رضوی در سخنانی پتانسیل سطح اجرای عملیات آبیاری تحت فشار در استان را 350 هزار هکتار بیان نمود.
علیرضا بصیری سطح پروژه‌های در دست اجرای سیستم‌های نوین آبیاری سال 90 تا بیستم دی‌ماه را 6950 هکتار و سطح پروژه‌های تحویل شده به بهره‌برداران را 7250 هکتار ذکر کرد.
این مقام مسئول تشکیل ستاد ارتقای بهره‌وری آب کشاورزی در استان و شهرستان‌ها، تشکیل ستاد فنی توسعه سیستم‌های آبیاری، توزیع سهمیه اجرایی بین شهرستان‌ها براساس توافق، درخواست و پتانسیل شهرستان‌ها، پیگیری برای بروزرسانی سند ملی آب، پیگیری تامین اعتبار به‌منظور بروزرسانی سند ملی مصرف بهینه آب کشاورزی برای 7 دشت فوق بحرانی استان و تدوین سند خاک استان را از اقدامات شاخص این مدیریت برشمرد و ادامه داد: میزان صرفه‌‌جویی آب بر اثر این اقدامات شاخص تا 20 دی‌ماه جاری بالغ بر 164 میلیون و 540 هزار مترمکعب است که معادل 16 سد هرکدام با ظرفیت 10 میلیون مترمکعب است. 
بصیری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر صرفه‌جویی 10 درصدی آب در بخش کشاورزی، میزان آب صرفه‌جویی شده درصورت تامین اعتبار تا پایان سال 90 را، 492 میلیون 898 هزار مترمکعب برآورد کرد که معادل 49 سد با ظرفیت 10 میلیون مترمکعب است.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول