اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بهره برداری پالایشگاه بیدبلند خبر داد

افزایش تولید گاز ترش در پالایشگاه گاز مسجدسلیمان

خبرگزاری فارس: سرپرست بهره‌برداری پالایش گاز بیدبلند از افزایش ظرفیت تولید در پالایشگاه گاز مسجدسلیمان خبر داد.

افزایش تولید گاز ترش در پالایشگاه گاز مسجدسلیمان
محمدرضا رونقی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: در آذر ماه سال جاری تولید گاز ترش در پالایشگاه گاز مسجدسلیمان به میزان 6/12 میلیون مترمکعب افزایش یافته‎است.
وی با بیان اینکه دریافت ماهانه این مقدار گاز از ابتدای تأسیس پالایشگاه تاکنون بی‎سابقه بوده‎است گفت: با افزایش 197 درصدی تولید گاز ترش نسبت به همین مدت زمان مشابه در سال گذشته از 5/39 میلیون به 9/77 میلیون مترمکعب در سال جاری رسیده‎است.
سرپرست بهره برداری پالایش گاز بیدبلند افزود: این میزان افزایش در تولید حاصل همت و تلاش مضاعف همه همکاران در سال جهاد اقتصادی است.
رونقی با اشاره به تأثیر شرایط مناسب در افزایش ظرفیت تولید خاطرنشان کرد: چنانچه شرایط عملیاتی مناسب فراهم بوده و منبع تأمین‎کننده گاز پالایشگاه و همچنین ارسال واحدهای بهره برداری نفت سفید به میزان بیشتر به پالایشگاه صورت گیرد، می‎توان با استفاده از تمام ظرفیت‎های پالایشگاه ظرفیت تولید را افزایش داد.
وی در ادامه به غلظت گاز ترش ورودی به پالایشگاه اشاره کرد و گفت: در آبان‎ماه امسال غلظت H2S  گاز ترش ورودی به پالایشگاه بیشتر از حد معمول گاز دریافتی در ماه‎های گذشته بوده‎است.
سرپرست بهره برداری پالایش گاز بیدبلند افزود: با وجود تولید بالای گاز شیرین، پارامترهای کیفی این گاز طبق گزارش آزمایشگاه‎ها با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران مطابقت دارد.
رونقی با بیان اینکه میزان دریافت گاز ترش این پالایشگاه در آبان‌ماه سال جاری 3/8 میلیون مترمکعب بوده اظهار داشت: این میزان دریافت گاز ترش از واحد بهره برداری نفت سفید پالایشگاه به عنوان رکوردی در تاریخ چهار ساله آن به شمار می‎رود.
وی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی پالایشگاه گاز مسجدسلیمان تصریح کرد: این پالایشگاه به عنوان زیرمجموعه‎ای از شرکت پالایش گاز بیدبلند در فاصله 9 کیلومتری مسجدسلیمان اولین شهر نفت‎خیز ایران قرار داشته و دارای دو واحد پالایش گاز هرکدام به ظرفیت 500 هزار مترمکعب است.
سرپرست بهره برداری پالایش گاز بیدبلند در پایان گفت: این پالایشگاه تولید و تأمین محصولاتی از قبیل گاز طبیعی و استاندارد شهروندان مسجدسلیمانی و همچنین صنایع این شهرستان از جمله کارخانه سیمان مسجدسلیمان را به عهده دارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول