اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل پالایشگاه گاز ایلام:

تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی پالایشگاه گاز تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل پالایشگاه گاز ایلام گفت: امسال با تدابیر اندیشیده شده تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی پالایشگاه گاز تکمیل می‌شود.

تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی پالایشگاه گاز تکمیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عبدالرضا اکبرزاده ظهر امروز در بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اظهار داشت: برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی پالایشگاه گاز ایلام برنامه‌های مختلفی تدوین شده است.
وی ادامه داد: افزون بر این قرار است کار توسعه فضای سبز در محوطه پالایشگاه گاز ایلام توسعه یابد که برای این مهم نیز تلاش زیادی شده است.
این مسئول با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام مهم‌ترین و بزرگترین طرح صنعت گاز غرب کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: اکنون روزانه تا 6 میلیون مترمکعب گاز خالص وارد خطوط انتقال گاز کشور می‌شود.
اکبرزاده تصریح کرد: عملیات اجرایی پالایشگاه گاز ایلام در سال 80 آغاز شد و پس از سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی دی ماه سال 86 به بهره‌برداری آزمایشی رسید.
وی افزود: پالایشگاه گاز ایلام به‌عنوان بزرگترین پروژه گازی غرب کشور شعله‌های امید و توسعه را در دل مردم استان ایلام روشن کرده است.
مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام گفت: خوراک پالایشگاه از چاه‌های منطقه تنگ بیجار تامین شده و به فاصله 42 کیلومتر از محل چاه‌ها به پالایشگاه منتقل می‌شود.
وی ادامه داد: میزان گاز ترش دریافتی 6.8 میلیون مترمکعب است که پس از فرآیند تصفیه 5.8 میلیون مترمکعب گاز تزریق به خط لوله می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: علاوه بر گاز شیربن که مهم‌ترین محصول پالایشگاه گاز ایلام است اتان، سیتریدگلاس، سیفایت پلاس و گوگرد از دیگر محصولات این پالایشگاه در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اکبرزاده تصریح کرد: در احداث این پالایشگاه مدیریت ایرانی در راس کار بوده و برای کلیه بخش‌های پالایشگاه تصمیم گیری کرده است و مطابق قانون حداکثر ساخت بخش عمده‌ای از تاسیسات پالایشگاه در داخل کشور ساخته شده است.
مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام گفت: بیش از 700 نفر به صورت مستقیم و صدها نفر نیز به صورت غیر مستقیم در پالایشگاه اشتغال دارند.
وی ادامه داد: علاوه بر ایجاد اشتغال مهم‌ترین ثمره بهره‌برداری از پالایشگاه گاز ایلام آسایش مردم این استان با رسیدن گاز خانگی به منازل است.
پایشگاه گاز ایلام در 25 کیلومتری شمال غربی ایلام قرار دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول