اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت؛

در مدار قرار گرفتن تولید در پالایشگاه گاز ایلام

خبرگزاری فارس: یکی از طرح‌های از رده تولید خارج شده گازی در ایلام در نهایت پس از ماه‌ها تلاش و رایزنی دوباره به مدار تولید بازگشت.

در مدار قرار گرفتن تولید در پالایشگاه گاز ایلام
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پس از راه‌اندازی پالایشگاه گاز ایلام در زمستان 86 طولی نکشید که فعالیت و تولید گاز این طرح بزرگ به واسطه بروز مشکل در پروژه بالادستی متوقف شد.
در مدت وقفه نیز با تلاش مسئولان حوزه پالایشگاه و پروژه بالادستی سعی شد که این نقص به زودی بر طرف شود.
وزیر جدید نفت نیز با اطلاع یافتن از این موضوع تاکید فراوانی برای بر مدار قرار گرفتن تولید دوباره در پالایشگاه گاز ایلام داشت که این مهم بی‌تاثیر نبود.
در نهایت طی دو روز گذشته پالایشگاه گاز ایلام فعالیت مجدد خود را در تولید گاز شیرین از سر گرفت که برای مردمان این دیار جای خرسندی دارد.
مردم انتظار دارند این رویداد بسیار جذاب و شیرین باید به رویداد بعدی یعنی تکمیل و راه‌اندازی دیگر طرح بزرگ حوزه نفت و گاز یعنی مجتمع پتروشیمی ایلام منتهی شود.
اگر چه مدیریت این دو طرح در استان ایلام جداست و هر یک مدیریت خاصی دارد اما در سطح کلان این دو طرح زیر مجموعه وزارت نفت بوده و مردم ایلام خواستار تکمیل و راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی از مسئولان وزارت نفت هستند.
طی چند روز گذشته مدیرعامل پتروشیمی ایلام در اظهار نظری با خبرگزاری فارس اعلام کرد که در نخستین فرصت این طرح در ایلام تعطیل می‌شود.
جواد کمری فقدان توجه بخش خصوصی به تعهدات مالی خود در گذشته را عامل رکود فعالیت احداث در مجتمع پتروشیمی ایلام عنوان کرد.
وی ادامه داد: در صورت ادامه این روند نه تنها احداث پتروشیمی ایلام متوقف می‌شود بلکه پرداخت حقوق و هزینه‌های جاری پتروشیمی ایلام نیز دچار مشکل خواهد شد.
این مسئول اضافه کرد: تاکنون مجتمع پتروشیمی ایلام 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از تقویم زمان‌بندی ساختش بسیار فاصله دارد.
کمری تصریح کرد: تاکنون برای احداث مجتمع پتروشیمی ایلام در مجموع و در بخش‌های مختلف 900 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. 
وی گفت: برای تکمیل مجتمع پتروشیمی ایلام نیز در مجموع اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
امیدواریم روزی فرا رسد که مدیر عامل پتروشیمی ایلام نیز همانند مهندس اکبرزاده مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام خبر از تولید این طرح در استان ایلام را به مردم استان ایلام و کشورمان نوید دهد.
انتهای پیام/و10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول