اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام:

فعالیت پالایشگاه گاز ایلام از سر گرفته شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام گفت: پس از چند ماه وقفه فعالیت پالایشگاه گاز ایلام از سر گرفته شد.

فعالیت پالایشگاه گاز ایلام از سر گرفته شد
عبدالرضا اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: فعالیت پالایشگاه گاز ایلام به دلیل نقص فنی در پروژه بالادستی طی چند ماه اخیر متوقف شد.
وی ادامه داد: توقف در فعالیت پالایشگاه گاز ایلام به سبب فقدان دریافت خوراک از پروژه بالادستی بوده است که این مشکل در نهایت طی روز گذشته بر طرف شد.
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر مشکلی در زمینه تولید گاز در پالایشگاه گاز ایلام وجود ندارد و فعالیت این طرح گازی نیز از سر گرفته شده است.
اکبرزاده تصریح کرد: پالایشگاه گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی استان ایلام و استان‌های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام و تقویت فشار گاز غرب کشور و به منظور شیرین‌سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چهار احداث شده است.
مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام گفت: احداث و عملیات این طرح گازی از خرداد ۱۳۸۰ آغاز و در پاییز سال ۱۳۸۶ مراحل راه‌اندازی اولیه آن صورت پذیرفت.
پالایشگاه گاز ایلام در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان ایلام و ۱۲ کیلومتری بخش چوار احداث شده ‌است. ساخت این پالایشگاه در دو فاز تعریف شده‌ است که در فاز نخست ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز ترش وارد پالایشگاه و پس از شیرین‌سازی، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آن به خطوط انتقال گاز تزریق می‌شود.
این پالایشگاه در فاز دوم نیز دریافت ‌کننده افزون بر ۱۰ میلیون متر مکعب گاز ترش خواهد بود.
پالایشگاه گاز ایلام که بخش اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده و پس از گذشت سه سال در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته‌است، گاز مورد نیاز برای پالایش را از میدان گازی تنگه بیجار دریافت می‌کند. با بهره‌برداری از این پالایشگاه، شهرهایی مانند ایلام، چهار و ایوان نیز از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک بهره‌مند شدند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول