اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت 91

همایش ملی هنر تبرستان در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نخستین همایش ملی هنر تبرستان گفت: نخستین همایش ملی هنر تبرستان در اردیبهشت سال 91 به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

همایش ملی هنر تبرستان در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود
مصطفی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران به همراه سازمان‌های علمی و فرهنگی و نیز برخی مراکز آموزش عالی در نظر دارد با همکاری دلسوزان عرصه هنر و معماری همایش ملی هنر تبرستان در گذشته و حال را در 20 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار کند.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین اهداف همایش ملی هنر تبرستان بهره‌گیری از جدیدترین یافته‌های پژوهشی هنری در باب تبرستان، گردهمایی متخصصان، پژوهشگران، هنرمندان، استادان، دانشجویان و کارشناسان امور هنری برای تبادل اطلاعات و ارائه دیدگاه‌های نظری و علمی در حوزه هنر تبرستان و بهره‌گیری از دانش و یافته‌های پژوهشگران به منظور تقویت افزایش داده‌های تبرستان‌شناسی در حوزه هنر و معماری و کاربردی منطقی آن در برنامه‌ی توسعه بلندمدت است.
رستمی ابراز داشت: هنرهای صنایع تبرستان، معماری و شهرسازی تبرستان، هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقی تبرستان، هنر در گذر تاریخ، هنر تبرستان از نگاه سفرنامه‌ها، تأثیر متقابل تبرستان و سرزمین‌های مجاور بر تحولات هنری یکدیگر در گذشته و حال از جمله محورهای همایش ملی هنر تبرستان به شمار می‌رود.
دبیر علمی نخستین همایش ملی هنر تبرستان به برگزاری برنامه‌های جانبی از قبیل برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار برگزیده در حوزه هنر تبرستان و برگزاری میزگردهای تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در این همایش اشاره کرد.
رستمی با اشاره به حمایت‌کنندگان این همایش گفت: این همایش از سوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران و با حمایت اداره کل راه و شهرسازی استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز مازندران، مؤسسه آموزش عالی مارلیک، انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و شورای اسلامی بابلسر برگزار می‌شود.
دبیر علمی نخستین همایش ملی هنر تبرستان خاطرنشان کرد: در همایش ملی هنر تبرستان 30 داور تخصصی از دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان اعضای کمیته علمی این همایش همکاری دارند.
وی در پایان اذعان داشت: آخرین زمان ارائه چکیده مقالات 20 بهمن ماه سال جاری، آخرین زمان ارسال اصل مقاله 15 اسفند ماه و زمان اعلام نتایج 30 فروردین ماه سال آینده است.
انتهای پیام/ن۲۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول