اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ساری مطرح کرد

ساری به دنبال خواهرخوانده

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر ساری گفت: ضرورت دارد تا شهری را به عنوان خواهرخوانده مرکز مازندران درنظر گرفته شود که بتوان با تحکیم روابط در جهت توسعه شهری گامی مثبت برداشته شود.

ساری به دنبال خواهرخوانده
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی رضایی فرح‌آبادی شب گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر ساری در نطق پیش از دستور با بیان اینکه شهر ساری دارای ظرفیت‌های طبیعی، انسانی، گردشگری، منطقه کشاورزی ممتاز و مرکز مواصلاتی چندین استان است، اظهار داشت: جمعیت قشر جوان استان مازندران در صدر جمعیت جوان سطح کشور است که وظیفه ما را در قبال جوانان سنگین‌تر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های شورا و شهرداری باید در راستای رفاه حال شهروندان اجرا شود، یادآور شد: ساری دارای بهترین نوع ساختار شهری از لحاظ مهندسی است که دارای نقشه شعاعی بوده و این امر موجب شد تا توجه همه مسیرهای شهری به مرکز شهر بیشتر و شاهد افزایش ترافیک روزافزون باشیم.

این مسئول حل اساسی ترافیک مرکز شهر ساری را ساختارشکنی دانست و گفت: تغییر شبکه‌های شعاعی شهر به صورت حلقوی و شطرنجی چاره‌ای برای حل ترافیک شهر ساری است.

عضو شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا شهری به عنوان خواهرخوانده مرکز مازندران در نظر گرفته شود که بتوان با تحکیم روابط در جهت توسعه شهری گامی مثبت برداشته شود.

رضایی بر تحکیم ارتباط اعضای شورای شهر و شهردار ساری با شهروندان تاکید کرد و ابراز داشت: از طریق پیامک، معرفی سامانه 137 و راه‌اندازی مرکز فوریت‌های خدمات‌رسانی می‌توان ارتباطی منسجم با شهروندان برای حل مشکلات شهروندی برقرار کرد.

این مسئول با بیان اینکه حوزه معاونت شهرسازی و معماری در شهرداری باید برجسته و با دامنه وسیع‌تری فعالیت کند، گفت: جهت‌گیری معاونت شهرسازی و معماری باید در افقی دور دیده شود و با طراحی، تصویب و اجرای فعالیت‌های عمرانی طرح‌های تفضیلی را مطابق ضوابط ساخت و ساز شهری و معماری سنتی به اجرا درآورد.

وی در بخشی از سخنانش با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک و هوشمندسازی معابر شهری باعث می‌شود تا ترافیک شهری مدیریت شود، اذعان داشت: شناسایی معابر موردنیاز برای روان‌سازی ترافیک و پیگیری بازگشایی آن، ایجاد پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر با حمایت بخش خصوصی، بکارگیری مشاور برای ایجاد خطوط دوچرخه‌سواری به صورت عمومی و ورزشی به طول چند کیلومتر، ایمن‌سازی مدارس و نصب علائم راهنمایی و رانندگی از مواردی است که شورای شهر می‌تواند با ارائه مصوبات کارشناسانه از سوی شهرداری اجرایی شود.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول