اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشنهاد راه‌اندازی دفتر اتاق بازرگانی مرسین و هرمزگان

خواهر خوانده جدید هرمزگان از ترکیه آمد

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه خواهر خواندگی هرمزگان با بندر مرسین ترکیه و پیشنهاد راه‌اندازی اتاق بازرگانی بندرعباس و بندر مرسین در دیدار استاندار هرمزگان با استاندار ایالت مرسین منعقد و پیشنهاد داده شد.

خواهر خوانده جدید هرمزگان از ترکیه آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، استاندار هرمزگان عصر امروز با بیان اینکه ارتباط دیرینه‌ای بین دو کشور ایران و ترکیه در طول تاریخ برقرار بوده است، گفت: در این مقطع نیز عزم جدی دو کشور بر افزایش برقراری ارتباطات است.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور سیر سعودی خوبی را در سال‌های اخیر داشته است، ادامه داد: مبادلات تجاری این کشور در سال 2012 بالغ بر 16 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های هرمزگان و ایالت مرسین در ترکیه به ظرفیت‌های گردشگری، حمل و نقلی، تجاری و اقتصادی هرمزگان اشاره و افزود: در حوزه صنعت و معدن 790 واحد صنعتی و معدنی در هرمزگان فعالند.

عزیزی افزود: تمام ویژگی‌های هرمزگان می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تبادلات بین دو کشور باشد و در هرمزگان آمادگی خود را برای این امر اعلام می‌کنیم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: همچنین مبادی خروجی هرمزگان می‌تواند ظرفیت مناسبی برای صادرات اجناس ترکی به کشورهایی همانند هند باشد.

وی افزود: اتاق‌های بازرگانی، صنایع و تجارت و صنعت استان این آمادگی را برای آغاز ارتباطات مشترک دارد و در این راستا فکر می‌کنیم که راه‌اندازی اتاق بازرگانی در دو استان مذکور برای آغاز ارتباطات تجاری بین هرمزگان و مرسین موثر واقع شود.

عزیزی بیان کرد: با توجه به اصل 44 قانون اساسی می‌توان بسیاری از سرمایه‌گذاری ها را در هرمزگان توسط بخش خصوصی انجام داد.

وی گفت: همچنین پیشنهاد برگزاری هفته‌های فرهنگی دو استان را در کشورهای ترکیه و ایران ارائه می‌دهیم.

استاندار هرمزگان افزود: مسئولان ایالت مرسین را برای بازدید از فرصت‌های هرمزگان و بهره‌گیری متقابل از فرصت‌های این استان دعوت کرده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد با فرصت پیش آمده تفاهمنامه‌های خوبی بین دو استان منعقد شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول