اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارس‌جنوبی خبر داد

احداث باند دوم فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس به طول 4 کیلومتر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پارس‌جنوبی از احداث باند دوم فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس به طول چهار کیلومتر خبر داد.

احداث باند دوم فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس به طول 4 کیلومتر
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه مسعود نصوری اظهار داشت: پارس‌جنوبی مهم‌ترین منطقه عملیاتی در صنعت نفت است و در سال جهاد اقتصادی برای رشد و توسعه این منطقه اهتمام می‌ورزیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از توسعه زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه خبر داد و افزود: با اجرای دو پروژه مهم، ظرفیت جابه‌جایی مسافر در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس از سالانه یک میلیون نفر به 5 میلیون نفر در سال افزایش می‌یابد.

نصوری خاطر نشان کرد: به منظور تحول زیرساخت‌ها و افزایش سطح خدمات‌رسانی در بزرگ‌ترین فرودگاه صنعت نفت کشور، دو پروژه در قالب فاز دوم توسعه این فرودگاه تعریف شده است و احداث پایانه اصلی فرودگاه به مساحت 14 هزار مترمربع زیربنا از جمله این پروژه‌هاست.

وی ساخت باند دوم فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس به طول چهار کیلومتر را از دیگر پروژه‌های یاد شده خواند و ادامه داد: برای اجرای این دو پروژه زیرساختی، 700 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نصوری با تاکید بر ضرورت استفاده از توانمندی داخل در اجرای پروژه‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت، جلب مشارکت بیشتر بخش خصوصی و تامین منابع مالی را از جمله ماموریت‌های سازمان منطقه ویژه برشمرد و تصریح کرد: در این راستا، دعوت از بخش خصوصی و صاحبان سرمایه برای مشارکت فعال در توسعه فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس مورد تاکید است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به منظور جابه‌جایی سریع کالا، بار و مسافر در منطقه ویژه با گستره 46 هزار هکتار، یک امر حیاتی و اساسی در همسویی با توسعه بزرگ‌ترین میدان گازی جهان است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول