به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، اکبر جزینی طراح این سیستم عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیستم تعلیق ماشینهای واترجت به منظور استفاده بهینه از راندمان آنها برای مجتمع گاز پارس جنوبی در ستاد مکانیک مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی، ساخت و به بهرهبرداری رسید.
طراح و سازنده سیستم تعلیق ماشینهای واترجت در ارتباط با طراحی و ساخت این دستگاه در ستاد مکانیک مجتمع افزود: با توجه به اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی برای بهرهبرداری از حداکثر بازدهی ماشینهای واترجت در پالایشگاههای پنجگانه نیاز مبرم به ماشینهای واترجت با قابلیت جاجایی سریع و آسان در فواصل دور و پیچ و خمها و سراشیبیها و با در نظر گرفتن تمامی مسایل ایمنی دارد، اینجانب نسبت به طراحی و ساخت سیستم تعلیق کششی این ماشینها اقدام کردم.
جزینی در ادامه به ذکر مراحل فنی طراحی و ساخت سیستم تعلیق کششی ماشین واترجت پرداخت و یادآور شد: طراحی خرپاهای استاتیکی و دینامیکی با اتصالات دایم و موقت برای تحمل بارها و تنشهای کششی، برشی و فشاری؛ طراحی و انتخاب رینگ و لاستیک مناسب؛ طراحی و ساخت استوپرهای مکانیکی ضربهگیر الاستیکی در دو طرف محور جلو برای تنظیم و تعیین حداکثر زاویه پیچشی جلو و چرخها در پیچها از جمله اقدامات مهمی است که انجام شد.
وی بیان کرد: طراحی و محاسبه فنرهای تخت چند لایه از نوع ذوزنقهای؛ طراحی و محاسبه کمک فنر دمپرپتوماتیکی برای تعادل و کنترل ارتعاشات و ایمنی ماشین در حین حرکت و جابجایی و اجرای تستهای جادهای نیز از دیگر برنامههایی است که با موفقیت انجام شد.
جزینی از کارکنان کارگاه مرکزی و اداره حمل و نقل تشکر کرد و افزود: یکسری از خدمات و کارهای مربوط به اجرای طرح در واحدهای دیزل، ماشینکاری، جوشکاری، ورقکار و تعمیرات برق کارگاه مرکزی و همچنین اداره حمل و نقل انجام گرفت و هرکدام به نوبه خود در ساخت بخشهایی از ماشین با ما همکاری داشتند؛ با اینهمه طراحی، ساخت، بهرهبرداری و نظارت بر ساخت و بهرهبرداری در ستاد مکانیک مجتمع توسط اینجانب انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: باید از تمام توان و ظرفیت موجود برای افزایش بهرهوری در این مجتمع بهره ببریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.
انتهای پیام/ی20