اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط متخصصان داخلی انجام شد

طراحی سیستم ماشین‌های واترجت در مجتمع گاز پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: طراحی، ساخت و بهره‌برداری از سیستم ماشین‌های واترجت در ستاد مکانیک مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شد.

طراحی سیستم ماشین‌های واترجت در مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، اکبر جزینی طراح این سیستم عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیستم‌ تعلیق ماشین‌های واترجت به منظور استفاده بهینه از راندمان آن‌ها برای مجتمع گاز پارس جنوبی در ستاد مکانیک مجتمع گاز پارس جنوبی طراحی، ساخت و به بهره‌برداری رسید.

طراح و سازنده سیستم تعلیق ماشین‌های واترجت در ارتباط با طراحی و ساخت این دستگاه در ستاد مکانیک مجتمع افزود: با توجه به این‌که مجتمع گاز پارس جنوبی برای بهره‌برداری از حداکثر بازدهی ماشین‌های واترجت در پالایشگاه‌های پنجگانه نیاز مبرم به ماشین‌های واترجت با قابلیت جاجایی سریع و آسان در فواصل دور و پیچ و خم‌ها و سراشیبی‌ها و با در نظر گرفتن تمامی مسایل ایمنی دارد، اینجانب نسبت به طراحی و ساخت سیستم تعلیق کششی این ماشین‌ها اقدام کردم.

جزینی در ادامه به ذکر مراحل فنی طراحی و ساخت سیستم تعلیق کششی ماشین واترجت پرداخت و یادآور شد: طراحی خرپاهای استاتیکی و دینامیکی با اتصالات دایم و موقت برای تحمل بارها و تنش‌های کششی، برشی و فشاری؛ طراحی و انتخاب رینگ و لاستیک مناسب؛ طراحی و ساخت استوپرهای مکانیکی ضربه‌گیر الاستیکی در دو طرف محور جلو برای تنظیم و تعیین حداکثر زاویه پیچشی جلو و چرخ‌ها در پیچ‌ها از جمله اقدامات مهمی است که انجام شد.

وی بیان کرد: طراحی و محاسبه فنرهای تخت چند لایه از نوع ذوزنقه‌ای؛ طراحی و محاسبه کمک فنر دمپرپتوماتیکی برای تعادل و کنترل ارتعاشات و ایمنی ماشین در حین حرکت و جابجایی و اجرای تست‌های جاده‌ای نیز از دیگر برنامه‌هایی است که با موفقیت انجام شد.

جزینی از کارکنان کارگاه مرکزی و اداره حمل و نقل تشکر کرد و افزود: یک‌سری از خدمات و کارهای مربوط به اجرای طرح در واحدهای دیزل، ماشینکاری، جوشکاری، ورق‌کار و تعمیرات برق کارگاه مرکزی و همچنین اداره حمل و نقل انجام گرفت و هرکدام به نوبه‌ خود در ساخت بخش‌هایی از ماشین با ما همکاری داشتند؛ با این‌همه طراحی، ساخت، بهره‌برداری و نظارت بر ساخت و بهره‌برداری در ستاد مکانیک مجتمع توسط اینجانب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید از تمام توان و ظرفیت موجود برای افزایش بهره‌وری در این مجتمع بهره ببریم و نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم.

انتهای  پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول