اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان:

طارم یکی از مناطق بکر استان زنجان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر حفظ منابع طبیعی موجود در شهرستان طارم گفت: طارم یکی از مناطق بکر موجود در استان زنجان است.

طارم یکی از مناطق بکر استان زنجان است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی احداث شرکت سیمان در طارم یادآور شد: وظیفه جهاد کشاورزی حفاظت از محیط زیست و اراضی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه احداث کارخانه سیمان موجب تخریب اراضی کشاورزی موجود در این شهرستان می‌شود، اضافه کرد: باید احداث کارخانه سیمان در این شهرستان بر طبق ضوابط و با در نظر گرفتن اراضی کشاورزی و بدون صدمه زدن به این اراضی انجام شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان با تشریح اراضی کشاورزی موجود در اطراف منطقه تعیین شده برای احداث شرکت سیمان یادآور شد: در بالادست منطقه معین شده 15 هزار هکتار جنگل طبیعی وجود دارد.

وی همچنین اذعان کرد: در پایین‌دست اعلام شده نیز 30 هزار هکتار از باغات زیتون وجود دارد که سالانه حداقل دو بار محصول زیتون از آنها برداشت می‌شود.

نهاوندی‌پور اظهار داشت: زمین تعیین شده برای احداث کارخانه سیمان طارم از اراضی ملی است.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه مجوز تاسیس این شرکت در سال 89 صادر شده است، افزود: احداث واحد تولیدی سیمان مستلزم وجود معدن آهک در این منطقه است.

حمید صدری خاطرنشان کرد: تاکنون هیچگونه سندی مبنی بر وجود معدن آهک در منطقه مذکور اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته توسط مسئولان هیچ معدن آهکی در منطقه مشخص شده وجود ندارد، اضافه کرد: اگر هم معدنی وجود داشته باشد هنوز ثبت نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه احداث کارخانه سیمان در منطقه طارم و حمل آهک خارج از این منطقه هزینه‌های بسیاری را برای این واحد تحمیل می‌کند، افزود: از نظر اقتصادی نیز این کار مقرون به صرفه نیست.

وی تصریح کرد: با پیش بینی‌های صورت گرفته ظرفیت تولید کارخانه سیمان مذکور در سال بیش از یک میلیون تن است.

همچنین در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت‌های گاز، آب و برق آمادگی خود را مبنی بر انجام همکاری با سرمایه‌گذار طرح با ضوابط تعیین شده اعلام کردند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول