اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد

آموزش 215 حرفه در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از آموزش 215 حرفه در سطح مراکز فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

آموزش 215 حرفه در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در بازدید از کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: در کارگاه برق صنعتی این مرکز یک ‌هزار و 90 ساعت دوره آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: هنرآموزان از مدرک سیکل به بالا می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند و در این راستا به صورت اینترنتی ثبت‌نام می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما درصدد هستیم تا نیروی کار را در جامعه پرورش دهیم، گفت: کارگاه برق صنعتی استان شامل 14 کارگاه جداگانه است که به ازای هر کارگاه 14 نفر آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

خوشایند ادامه داد: 75 درصد کار این کارگاه‌ها به صورت عملی برگزار می‌شود و در مرکز شهرستان بیرجند تنها 700 هزار نفر ساعت آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی یادآور شد: در کارگاه CNC نیز هنرآموزان کنترل کامپیوتری عددی را فرا می‌گیرند که در این کارگاه دو ماشین خاص فرز CNC و تراشCNC  مدنظر ما برای آموزش هنرجویان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در این رشته اکثر دانشجویان برای تکمیل مهارت‌های خود مراجعه می‌کنند که در برخی مواقع از این رشته به مسابقات جهانی نیز راه می‌یابند.

خوشایند یادآور شد: در کارگاه هیدرولیک پراماتیک نیز آموزش‌های تعمیرکاری درجه یک به هنرجویان داده‌ می‌شود.

وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی در این کارگاه به صورت 153 ساعته برگزار می‌شود که از ابتدای سال تاکنون شش دوره برگزار شده و دو دوره نیز تا پایان سال برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به کارگاه تأسیسات حرارتی نیز گفت: در این کارگاه ما با پادگان‌های نیروی انتظامی و ارتش قرارداد داریم که سربازان در حین خدمت در این کارگاه‌ها مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.

خوشایند ادامه داد: سربازان در هر دوره 500 ساعت آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مهارت‌های این مراکز کلا در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات است، گفت: هنرجویان در این سه بخش در آموزشگاه‌های دولتی کاملا به صورت رایگان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در بخش کشاورزی این هنرجویان در رشته‌های گلخانه‌ای و پرورش شترمرغ آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول