اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی خبر داد

اختصاص 50 هکتار زمین برای ساماندهی صنوف مزاحم

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از اختصاص 50 هکتار زمین در حاشیه بیرجند برای ساماندهی صنوف مزاحم خبر داد و گفت: این کار در راستای ایجاد آسایش و امنیت بیشتر برای شهروندان صورت می‌گیرد.

اختصاص 50 هکتار زمین برای ساماندهی صنوف مزاحم

علیرضا جمیع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در هفته‌های گذشته شاهد اتفاقات زیان‌باری از وجود این صنوف در سطح شهر بودیم که این مسئله ساماندهی و خروج این صنوف از محدوده شهری را ضروری‌تر می‌کند که این کار باید در اسرع وقت انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر طرح جامع ساماندهی این صنوف تصویب شده است و 50 هکتار زمین در منطقه مسلم ابن عقیل قطعه‌بندی شده تا صنوفی مانند کارگاه‌های صافکاری، جوشکاری و برش‌کاری و کلیه صنوفی که دارای آلاینده‌های صوتی دارد به این منطقه منتقل شود.

*تولید 2970 تن مرغ در خراسان‌جنوبی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از تولید 2 هزار و 970 تن مرغ در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: علاوه بر اینکه این میزان مرغ مصرفی داخل استان را تامین می‌کند بلکه از این میزان 792 تن به سایر استان‌های کشور از جمله استان‌های همجوار ارسال شده است.

جمیع ادامه داد: مصرف روزانه تخم‌مرغ در سطح استان 10 تن است که این میزان از واحدهای تولیدی استان تامین می‌شود.

*تولید 2 هزار تن گوشت قرمز در خراسان‌جنوبی

وی به وضعیت تولید گوشت قرمز در سطح مراکز تولیدی خراسان‌جنوبی اشاره کرد و افزود: طی 9 ماهه گذشته 2 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید شده است که این میزان نیاز استان را تأمین کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی از ایجاد سازمان میادین میوه و تره بار در خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: برای نخستین بار در استان اقداماتی در این راستا انجام گرفته است.

جمیع ادامه داد: در این راستا شهرداری از مراکز تولید، تره‌بار را خریداری می‌کند و مستقیما عرضه می‌کند تا دست واسطه‌ها از این عرصه کوتاه شود و هزینه نهایی میوه کاهش پیدا کند.

وی نظارت و کنترل قیمت در بازار را از وظایف این مجموعه عنوان کرد و گفت: این کار با همکاری مجامع امور صنفی انجام می‌شود تا تخلفات صورت گرفته شناسایی شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول