اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد

راه‌اندازی ستاد تنظیم بازار اصناف در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی نخستین استان در ایجاد ستاد تنظیم بازار اصناف در کشور است.

راه‌اندازی ستاد تنظیم بازار اصناف در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا موحد ظهر امروز در ششمین اجلاس هم‌اندیشی روسای اتحادیه‌های کشوری با اشاره به نبود مسائلی مانند گرانی و کمبود کالا در استان خراسان رضوی، اظهار داشت: خراسان رضوی به عنوان نخستین استان در کشور ستاد تنظیم بازار اصناف را راه‌اندازی کرده است.

وی وجود تشکیلات منسجمی تحت نام اتحادیه‌های کشوری را سبب تعامل هرچه بهتر بین دولت و اصناف دانست و افزود: در سال اول اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها همکاری اتحادیه‌ها در کشور و استان سبب شد تا با وجود اجرای این طرح بازار با ثباتی را شاهد باشیم.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر نقش مهم اصناف و اتحادیه‌های کشوری در سال دوم اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: ارتباط موثر بین واحد‌های صنفی با دولتمردان به هماهنگی مناسب اتحادیه کشوری بر می‌گردد.

وی عملکرد استان خراسان رضوی در ذخیره‌سازی کالاها را در سطح استان و کشور مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: توانسته‌ایم در استان حدود 6.7 میلیارد تومان مجموع دو کالای مورد نیاز سطح استان و کشور را ذخیره کنیم.

وی دو حوزه ذخیره‌سازی کالاها و نیز توزیع مناسب آن را از دیگر موضوعاتی دانست که اتحادیه‌ها و اصناف در این مورد عملکرد مناسبی ارائه داده‌اند، اظهار داشت: در بحث ذخیره‌سازی کالاها و ایجاد شبکه توزیع در کشور اتحادیه‌های کشوری نقش موثری را ایفا کرده‌اند و هم اکنون می‌بینیم که ذخیره‌سازی کالاها از طریق اتحادیه‌ها و بخش خصوصی انجام می‌شود.

موحد به وجود نوسانات اخیر در بازار ارز و تاثیر آن بر واردات کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اتحادیه‌های کشوری می‌توانند با نیازسنجی تخصصی کالاهای وارداتی هر استان سبب ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها در عرضه کالاها شوند.

وی تجارت الکترونیک را یکی از حوزه‌هایی نام برد که باید اتحادیه‌های کشوری نسبت به گسترش این حوزه در کشور فعال شوند، افزود: در موضوع تجارت الکترونیک اتحادیه‌های کشوری می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ورود هرچه بیشتر اتحادیه‌های کشوری به موضوعاتی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های عرضه کالا را خواستار شد و تاکید کرد: در برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالا اتحادیه‌های کشوری باید نقش هرچه بیشتری را ایفا کنند.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول