اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی:

574 هیئت ورزشی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از فعالیت 574 هیئت ورزشی در استان خبر داد.

574 هیئت ورزشی در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی ملااحمدی ظهر امروز در جمع مدیران استان با ارائه گزارش مبسوطی از اهداف، برنامه ها و عملکرد این اداره گفت: در آذربایجان غربی بیش از 100 هزار ورزشکار بیمه شده وجود دارد که نسبت به استان همجوار به رغم جمعیت کمتر استانمان از بیمه شده بیشتری برخورداریم.

به گفته وی با وجود اینکه در عرصه ورزش کارهای زیادی صورت گرفته، اما باز فاصله زیادی با کشورهای اروپایی داریم به طوری که مثلا در ورزش همگانی در کشورهای اروپایی 40 تا 50 درصد شهروندان زیر پوشش قرار می‌گیرند که در کشور و استان ما این رقم فقط چهار درصد است.

ملااحمدی اضافه کرد: سرانه فضای ورزشی در اروپا دو تا سه متر است و در کشورمان یک متر سرانه را هدف‌گذاری کرده‌ایم تا به آن دست پیدا کنیم.

وی با برشماری مزایای ورزش برای شهروندان، رتبه استان در سال 82 را در شاخص‌های فرهنگی مربوطه طبق نظر سنجی‌های رسمی 28 اعلام کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده رسیدن به رتبه دهم، کم کم در حال دسترسی است.

این مسئول اضافه کرد: توجه به کیفیت و کاهش زمان ساخت و ساز اماکن ورزشی و ساخت آنها در مناطق محروم به همراه ارتقای حساسیت مردم و مسئولان به مقوله ورزش سه اولویت نخست این اداره کل در اهداف بلند مدت است.

بر اساس اعلام وی تعامل با آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی و نیروهای مسلح به همراه توجه به معنویت در ورزش و افزایش مشارکت عمومی نیز رویکرد اساسی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی است.

وی در عین حال نگاه علمی به ورزش به انضمام توجه به رشته های پایه و مدال آور در کنار تثبیت شهر ارومیه به عنوان پایتخت والیبال ایران را از دیگر اهداف خود در مدیریت این اداره عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا سعی می‌شود ضمن ارتقای جایگاه اداری ورزش استان با بکارگیری نیروهای تحصیل‌کرده مرتبط با ورزش تعامل مناسبی نیز با فدراسیون‌های کشوری داشته باشیم که در این میان توجه خاصی نیز به ورزش روستایی و عشایری می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اعلام اینکه پنج نمایندگی این اداره در شهرستان‌های بزرگ وجود دارد، 574 هیئت ورزشی موجود در شهرستان‌های استان را به مثابه ادارات متعددی ارزیابی کرد که تعیین مدیران هر کدام و نظارت بر عملکردشان کار بسیار مهم و پیچیده‌ای است.

این مسئول تعداد اماکن ورزشی استان را 312 مورد اعلام کرد که 658 باشگاه خصوصی نیز در عرصه ورزش فعالیت می‌کنند.

ملااحمدی اضافه کرد: مجموعه ورزش استان را 218 کارمند که 76 نفرشان رسمی و 36 نفر پیمانی و مابقی نیروهای شرکتی و کارگری هستند اداره می‌کنند.

به گفته وی از نیم متر فضای سرانه‌ای که باید در استان ساخته شود 15 سانتیمتر را بخش خصوصی و 35 سانتیمتر را دولت می‌سازند.

تملک زمین‌های اطراف ورزشگاه‌های خیابان ورزش ارومیه موسوم به 60 طناب به همراه فراهم آوری امکان تغییر کاربری برخی سالن های بزرگی که در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار داشته و استفاده بهینه‌ای از آنها نمی‌شود از جمله درخواست‌های ملااحمدی بود که با تصمیم شورا مقرر شد بزودی در این خصوص اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام/ن۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول