اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

اجرای 24 برنامه فرهنگی و ورزشی همزمان با ایام دهه فجر در قزوین

خبرگزاری فارس: به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، این سازمان در ایام مبارک دهه فجر 24 برنامه فرهنگی و ورزشی را با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در سطح شهر قزوین اجرا می‌کند.

اجرای 24 برنامه فرهنگی و ورزشی همزمان با ایام دهه فجر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: این سازمان به منظور گرامیداشت ایام دهه فجر برنامه‌هایی را تنظیم و به تمام سازمان‌های 14 گانه مناطق سه‌گانه شهرداری ابلاغ کرده که آذین‌بندی 26 میدان، معبر و خیابان اصلی شهر متناسب با این ایام از روز دوازدهم بهمن از جمله آنهاست.

 

* دیدار مجموعه مدیریت شهری با 30 خانواده شهید شهر قزوین

وزیری‌نژاد دیدار مجموعه مدیریت شهری با 30 مورد از خانواده‌های شهدای انقلاب شهر را از دیگر برنامه‌های طرح‌ریزی شده برای این ایام برشمرد و افزود: نصب بنرهای کوچک در جلو و عقب اتوبوس‌ها، نصب پرچم‌های کوچک روی تاکسی‌ها، پاکسازی ویژه معابر و مکان‌های اصلی مسیر انقلاب شامل خیابان شهدا تا گلزار شهدا، پخش شیرینی و شکلات و اقلام فرهنگی در میان شهروندان، شست‌وشوی مزار شهدا و اهدای شاخه گل روی مزار آنان در روز 22 بهمن بخش دیگری از برنامه‌ها را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری مسابقه پیامکی کوتاه‌ترین و زیباترین جمله در مورد دهه فجر، مسابقه وبلاگ‌نویسی ویژه کارکنان شهرداری با همین مضمون، چاپ ویژه‌نامه دهه فجر با محتوای وقایع انقلاب در قزوین و مصاحبه با سردمداران انقلاب و زندانیان رژیم پهلوی در این شهر و نیز مسابقه مکاتبه‌ای در این هفته‌نامه برنامه‌های دیگری هستند که شهرداری برای اجرای آنها برنامه‌ریزی کرده است.

 

 * برپایی نمایشگاه تصویری 34 سال، 34 اثر در فرهنگسرای بانو

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در خصوص برنامه‌های اجرایی ویژه این سازمان در ایام مذکور عنوان کرد: این نهاد نیز با اجرای برنامه‌های ویژه در مناطق مختلف شهر، مساجد و خانه‌های فرهنگ زیر پوشش این سازمان، دعوت از عوامل برنامه رادیویی جمعه ایرانی جهت اجرای مستقیم این برنامه در شهر قزوین، تجلیل از 15 جانباز قطع نخاع دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، دیدار کارکنان و مدیران سازمان با نماینده ولی فقیه در استان، نمایشگاه تصویری 34 سال 34 اثر در نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) و مسابقه قرآنی اذان و اقامه ویژه کارکنان شهرداری و خانواده‌های آنان این ایام را گرامی خواهد داشت.

اجرای مسابقات دارت و فوتسال کارکنان شهرداری، مسابقات آمادگی جسمانی، مراسم بازی‌های بومی و محلی در سطح بوستان‌ها و محلات شهر با هدف ارج نهادن به بازی‌های کهن ایرانی برنامه‌هایی بودند که وزیری‌نژاد در این نشست مطبوعاتی از آنها به عنوان برنامه‌های ورزشی این سازمان در دهه فجر یاد کرد.

* برگزاری 10 اردوی انقلاب ویژه اهالی محلات در مسیر انقلاب قزوین

وی در بخش دیگری از سخنانش برنامه‌های ویژه حوزه گردشگری این مجموعه را در ایام دهه فجر مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این حوزه نیز علاوه بر ایجاد شرایط بازدید دانش‌آموزان از موزه قجر با عنوان " جنگ گردشگری فجر " و اهدای رایگان بسته‌های فرهنگی و انقلابی به آنان و نیز مسابقه مکاتبه‌ای گلبانگ لاله‌ها در راستای آشنایی خانواده‌ها و به خصوص جوانان با وقایع انقلاب و شرح مبارزات و پیروزی آنان اقدام به برگزاری 10 اردو با عنوان اردوی انقلاب ویژه 10 محله شهر می‌کند که طی آن وقایع صورت گرفته در مسیر انقلاب شهر قزوین توسط یک راوی بازگو شده و با برگزاری مسابقاتی متناسب با آن به برندگان جوایزی اهدا می‌شود.

عفاف و حجاب به عنوان سرفصل دیگری از برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی مبحثی بود که مدیرعامل این سازمان در رابطه با آن توضیح داد: همایش‌های خانواده موفق و خانواده و انقلاب با حضور حجت‌الاسلام دهنوی، کارشناس مذهبی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه‌هایی هستند که در این حوزه به اجرا در می‌آیند.

* خانه کودک قزوین در دهه فجر افتتاح می‌شود

وزیری‌نژاد همچنین از افتتاح خانه کودک این سازمان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: خانه کودک که در فضایی به مساحت 150 مترمربع در محل فرهنگسرای بانو راه‌اندازی می‌شود، به عنوان محلی برای مراجعه دائمی کودکان و دانش‌آموزان شهر به آموزش و انتقال مفاهیم شهروندی و قوانین زندگی شهرنشینی در قالب‌های مختلف نمایش، تئاتر و مسابقه می‌پردازد.

وی با اشاره به اجرای نمایشی با عنوان آدم برفی با موضوع صمیمیت و فداکاری ازسوی این سازمان و با مشارکت بخش خصوصی به مدت 10 روز در سالن فرهنگسرای بانو ادامه داد: علاوه بر آنچه گفته شد، روابط‌عمومی سازمان هم در تهیه بنر شهدای انقلاب و نصب آن در دو طرف خیابان شهدا، تهیه و توزیع پوستر با موضوع انقلاب و پخش آنها در سطح شهر، ادارات و دستگاه‌های دولتی و نیز اختصاص فیکسچرها و امکانات تبلیغاتی این حوزه به موضوعات یاد شده را در دستور کار خود دارد.

 

* سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از تشکل‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی حمایت می‌کند

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین همچنین ضمن یادآوری حمایت این سازمان از اجرای برنامه‌های هیئت‌ها و مساجد سطح شهر در این ایام برای در اختیار گذاشتن ابزارهای تبلیغاتی این سازمان به تشکل‌های فرهنگی، هیئت‌ها و مساجد به طور رایگان اعلام آمادگی کرد.

وزیری‌نژاد تأکید کرد: این نهاد به عنوان نماینده شهرداری ضمن اجرای برنامه‌های ذکر شده، در کمیته‌های مختلف استانی که با هدف گرامیداشت این ایام مبارک تشکیل شده‌اند فعالیت می‌کند که کمیته‌های؛ ورزش، ایثارگران و بنیاد شهید از جمله آنهاست.

 

* مرکز سرودهای انقلابی قزوین در آینده نزدیک پایه‌گذاری می‌شود

وی در ادامه از پایه‌گذاری مرکز سرودهای انقلابی در این سازمان برای نخستین بار در قزوین در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: بازسازی آهنگ‌های انقلابی، اولین مرحله از برنامه‌های این مرکز است و در فاز دوم پس از تعریف موضوعات خاص و تعیین محورهای عملکرد مرکز، تمام دانش‌آموزان، شاعران و اهنگسازان شهر با حضور در این محل از توانایی‌های خود برای زنده‌سازی و حفظ آثار دوران انقلاب بهره می‌گیرند.

انتهای پیام/ج10/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول