اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان:

سرانه ورزشی کرمان 54 سانتی‌متر مربع است/سالن‌های ورزشی ‌13 برابر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان‌ کرمان گفت: سرانه فضای ورزشی در استان ‌بیش از 2 برابر پس از انقلاب اسلامی افزایش داشته است و این میزان هم‌اکنون به ازای هر نفر به 54 سانتی‌متر مربع رسیده است.

سرانه ورزشی کرمان 54 سانتی‌متر مربع است/سالن‌های ورزشی ‌13 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد فولادی‌ماهانی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌های فرهنگی ورزشی دهه فجر در سال جاری با رویکرد شادی و نشاط  برگزار می‌شود.

وی با ارائه آماری از چگونگی آخرین وضعیت فضاهای ورزشی در استان کرمان قبل و بعد از انقلاب تصریح کرد: آمار و ارقام نشان دهنده افزایش ساخت و ساز  فضاهای سرپوشیده ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا شش برابر نسبت به قبل از انقلاب است.

فولادی‌ماهانی از توسعه فضاهای روباز ورزشی پس از انقلاب تا 9 برابر خبر داد و گفت: این آمارها حکایت از افزایش هشت برابری  فضاهای ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان کرمان دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی در استان بیش از دو برابر پس از انقلاب اسلامی افزایش داشته است، افزود :این میزان هم‌اکنون به ازای هر نفر به 54 سانتیمتر مربع رسیده است.

 

*65 استادیوم ورزشی در کرمان وجود دارد

وی با اشاره به وجود تنها هشت استادیوم ورزشی در استان تا قبل از  انقلاب اسلامی بیان داشت: این میزان پس از انقلاب در استان کرمان به 65 استادیوم افزایش یافته است که تعداد استادیوم‌ها نیز افزایش هشت برابری داشته است.

وی با اعلام خبری مبنی به وجود تنها 16 سالن ورزشی در استان تا قبل از انقلاب عنوان کرد: این میزان هم‌اکنون به 203 عدد افزایش یافته است که در این زمینه هم می‌توان افزایشی13 برابری را مشاهده کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به وجود 85 زمین چمن در استان پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد: این میزان قبل از انقلاب تنها هشت زمین چمن بود، یعنی در این زمینه افزایش 10 برابری داشته‌ایم.

فولادی‌ماهانی به افزایش دو برابری آمار استخرها در استان پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: قبل از انقلاب تنها هفت استخر در کرمان وجود داشت اما این تعداد اکنون به 16 مورد افزایش یافته است و در این زمینه افزایش دو برابری حاصل شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اذعان به کاهش تعداد زمین‌های روباز و زورخانه‌های پس از انقلاب اسلامی گفت: تعداد زمین‌های روباز ورزشی از  192 مورد به 179 مورد کاهش یافته و زورخانه‌ها نیز از 15 مورد به هفت مورد کاهش پیدا کرده‌اند.

وی افزود: اکنون یک روند بسیار خوب در ساخت و ساز زورخانه‌های در استان شکل گرفته و امیدوارم به زودی شاهد افزایش این آمار باشیم.

 

*49 هیئت ورزشی در استان کرمان وجود دارد

فولادی‌ماهانی از حضور 92 تیم ورزشی مختلف از استان کرمان در لیگ‌های برتر، دسته اول، دوم و زیرگروه‌های خبر داد و عنوان کرد: 49 هیئت ورزشی در استان کرمان وجود دارد.

وی به دوران حضور علی‌آبادی در رأس ورزش کشور اشاره کرد و افزود: یکی از نکات قابل توجه در این دوران توجه به برگزاری منظم المپیاد ورزشی ایرانیان بود زیرا با برگزاری این المپیاد ورزشکاران برتر جذب تیم‌های ملی مختلف شدند و حاصل آن موفقیت ملی در بازی‌های آسیایی ‌گوانگ‌ژو بود.

وی خاطرنشان کرد: اما این المپیاد در دوران سعیدلو برگزار نشد و وزارت ورزش اکنون متوجه شده که برگزاری منظم المپیاد چه تاثیرات مثبتی در افزایش موفقیت‌های ورزش دارد و امیدوارم وزارتخانه با رفع برخی نقایص این المپیاد را دوباره برگزار کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اظهار داشت: یکی از اهداف ما در برگزاری مجدد المپیاد ایرانیان ارتقای جایگاه استان است و ما قصد داریم، جایگاه 17 کرمان در این رقابت‌ها را حداقل با 10 پله صعود ارتقا دهیم زیرا جایگاه کرمان حضور در پله هفدهم کشور نیست.

 

*رسانه‌ها به ورزش بانوان اهمیت بیشتری بدهند

فولادی‌ماهانی از رسانه‌های استان درخواست کرد تا به ورزش بانوان اهمیت بیشتری قائل شوند و نسبت به موفقیت‌های تیم‌های مختلف ورزش بانوان استان کم اهمیت نباشند.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون ارزیابی از حضور یک‌ساله در رأس ورزش استان کرمان عنوان کرد: طی یک سال گذشته چالش‌ها و حوادث ناشی از حاشیه‌سازی برخی جریان‌های مخالف در ورزش وجود نداشت و همه تلاش داشتند تا به نوعی با من همکاری داشته باشند، البته با برخی مخالفان و اشخاصی که در هیئت‌های ورزشی کم‌کاری داشتند، تضادهایی پیش آمد که به توصیه برخی اشخاص به آنها فرصت دادم تا توانایی‌های خود را اثبات کنند.

فولادی‌ماهانی خاطرنشان کرد: اما در مجموع طی یک سال گذشته بدشانسی‌هایی نیز داشتم از جمله آغاز به کار وزارتخانه ورش و جوانان به شکلی که در کشور کسی نمی‌دانست چه وظایفی در دستگاه ورزش بر عهده دارد و چند ماه اعتبارات قطع شده بود و این مسئله موجب شد تا عملکرد ما کمرنگ جلوه کند.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط  کمی از حالت رکود و سکون خارج شده و با اختصاص اعتبارات شرایط بهتر از گذشته شده است، گفت: اعتبارات تخصیصی به مرکز و شهرستان‌ها به منظور کمک به وضعیت هیئت‌های ورزشی تقسیم شده است.

 

*در قبال نتایج ضعیف تیم‌های ورزشی استان پاسخگو هستم

فولادی‌ماهانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا وی رسما به عضویت هیئت‌مدیره‌ باشگاه مس کرمان در آمده است، افزود: چند ماه قبل بنا به درخواست استاندار کرمان مقرر شد تا من به عضویت هیئت‌مدیره باشگاه در آیم، اما تاکنون من هیچ حکم و ابلاغی به منظور حضور رسمی دریافت نکرده‌ام.

وی ادامه داد: تاکنون جلسه هیئت ‌مدیره‌ای برگزار نشده که در آن شرکت کنم و در تصمیم‌گیری‌ها نیز از من نظرخواهی نشده است و دخالتی در امور باشگاه ندارم اما بعضا به صورت تلفنی با رئیس هیئت‌مدیره باشگاه در ارتباط هستم.

وی موفقیت باشگاه‌های مس کرمان و سرچشمه را از آرزوهای همه مردم این استان دانست و افزود: هر چه این دو تیم موفق‌تر باشند، استان کرمان و شهروندان کرمانی سربلندتر و پیروزتر هستند.

فولادی‌ماهانی در زمینه نتایج ضعیف تیم‌های ورزشی استان عنوان کرد: به عنوان متولی ورزش در استان از این نتایج نگران هستم و خود را در قبال این نتایج مسئول و پاسخگو می‌دانم، ما باید با تلاش و اندیشه بهتر شرایط تیم‌های مختلف ورزشی استان را در رشته‌های گوناگون تغییر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه همه باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند، زیرا در سایه اتحاد و همدلی موفقیت حاصل می‌شود.

 

*باید افراد توانمند در رأس هیئت والیبال قرارگیرند

فولادی‌ماهانی در زمینه دو دستگی‌ها و باند بازی‌ها در ورزش استان گفت: باند و دسته در همه جا و همه شرایط وجود دارد و مختص به عرصه ورزش نیست، ما نیز از وجود باندها و دسته‌ها حمایت می‌کنیم اما تا زمانی که فضای رقابت جوانمردانه و دوستانه باشد و در صورتی که فضا چالشی شده و گروه‌ها برای قدرت‌طلبی و صدمه زدن به یکدیگر و ورزش برابر هم قرار گیرند، گروه جدیدی را وارد می‌کنیم تا تعادل برقرار شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا اداره کل ورزش و جوانان استان تلاش خود را برای بقای تیم والیبال کرمان در لیگ برتر به کار می‌گیرد، گفت: والیبال کرمان در سال جاری از چند ناحیه لطمات و ضرباتی خورد که همه این مشکلات عرصه را برای موفقیت این تیم تنگ کرد.

فولادی‌ماهانی افزود: ضایعه از دست دادن مرحوم رضایی رئیس فقید هیئت، قدرت‌طلبی برخی افراد  و حضور یک شخص به عنوان  سرپرست هیئت و مدیر تیم والیبال کرمان سه عاملی بودند که موجب شد تا این تیم در این شرایط باشد.

وی اظهار داشت: برای رفع مشکلات این تیم در قدم نخست باید مجمع هیئت والیبال در اسرع وقت برگزار شود و افراد توانمند برای کمک به هیئت در رأس کار قرار گیرند.

 

*ازدواج جوانان نیازمند همت ملی است

فولادی‌ماهانی بیان داشت: هم‌اکنون بیش از 816 هزار جوان در استان کرمان زندگی می‌کنند.

وی مهم‌ترین مشکل کنونی جوانان را مربوط به حوزه فرهنگ دانست و عنوان کرد: باورهای انقلابی  و دینی که از مهم‌ترین اهداف انقلاب و اسلام است، هم‌اکنون در جامعه رو به تضعیف می‌رود.

وی یکی از راهکارهای خروج از بحران فعلی پیرامون جوانان را توجه به اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان دانست و افزود: اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند، مشکلات ناشی از ازدواج جوانان را حل کند و در بحث ازدواج ما نیازمند یک همت و عزم ملی و عمومی هستیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول