اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

19 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد به 19 هزار و 20 زن سرپرست خانوار در زمینه‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کند.

19 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، محمد بلوچی اظهار داشت: خدمت‌رسانی به نیازمندان توسط کمیته امداد فقط در پرداخت مستمری ماهانه خلاصه نمی‌شود بلکه این نهاد در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، مادی و معنوی از محرومان حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 32 هزار خانوار در سرفصل‌های مختلف از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، افزود: از این تعداد 19 هزار و 20 خانوار را خانواده های دارای سرپرست زن تشکیل می‌دهند.
بلوچی با اشاره به اینکه بسته های حمایتی کمیته امداد با توجه به قشر تحت حمایت فرق می‌کند، اظهار داشت: بسته‌های حمایتی در راستای حفظ عزت و کرامت نفس مددجویان و با توجه به نیاز آنان متغیر است.
وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد نگاه و رویکرد جدید خود را در تأمین آینده خانواده‌های زیر پوشش ترسیم کرده است، افزود: یکی از اهداف مهم کمیته امداد ایجاد استقلال اقتصادی در خانواده‌های مددجو و متکی نبودن آنان به مستمری ناچیز ماهانه است.  
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در راستای تحقق هدف مذکور بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال طی دو سال اخیر در سرلوحه کارهای این نهاد قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 462  نفر زیر پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر هستند که این نهاد سالانه برای هر نفر66 هزار تومان پرداخت می‌کند.
بلوچی انواع دیگر بیمه بازنشستگی مددجویان را بیمه مجریان طرح‌های اشتغال، بیمه زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه مجریان از محل پرداخت یارانه‌ها عنوان کرد و گفت: 992 مجری طرح اشتغال و 2 هزار و 87 زن سرپرست خانوار شهری نیز بیمه هستند که خانواده‌های این افراد در صورت فوت، از کار افتادگی و بازنشستگی از خدمات مستمری بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول