اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

تعطیلی بازار در ایام سوگواری جزئی از فرهنگ دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهدشت گفت: متاسفانه دیده شده در ایام عزاداری ائمه و اربعین بعضی کسبه در بازار کسب و کار خود را تعطیل نمی‌کنند که این بر خلاف فرهنگ دینی ماست.

تعطیلی بازار در ایام سوگواری جزئی از فرهنگ دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی شهر دهدشت با دعوت همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان اظهار کرد: خوشا به حال کسانی که در همه حال اهل تقوا هستند و با گناه و آلودگی مبارزه می‌کنند.

امام جمعه دهدشت افزود: کسانی که اهل تقوا هستند در دنیا و آخرت سعادتمند و رستگار بوده و زندگی آ‌ن‌ها پر از محبت خداوند است.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه به بحث نیاز انسان به وحی و انبیا الهی اشاره کرد و گفت: غرض از خلقت انسان این است که مطهر به اخلاق الهی شود تا به رضای خدا و بهشت خدا دست یابد.

وی با بیان اینکه عقل انسان در این راه و برای رسیدن به درجات عالیه به تنهایی ناقص است، گفت: خیلی‌ها برای خود در این دنیا خدایی ساخته‌اند و راه غیر خدایی را دنبال می‌کنند و اینها کسانی هستند که تابع انبیای الهی نبوده‌اند و دچار انحراف شده‌اند.

خطیب جمعه دهدشت افزود: انبیا عقل و درک بالاتری از بشر دارند و علت این است که وحی بر آنها نازل می‌شود.

حسینی با اشاره به این‌که تمام نظام عالم بر اخبار این انبیا وابسته است، اظهار کرد: کسی که ملاک جهان بشریت است پیامبر اکرم بوده به طوریکه خداوند می‌فرماید "اگر پیامبر نبود دنیا را نمی‌ساختم".

امام جمعه دهدشت یادآور شد: انسان‌هایی نیز هستند که به واسطه ناپاکی، خداوند همه قوم آنها را نابود کرده و اینچنین انسان‌هایی با رفتار خود در جامعه موجب نابودی بشریت می‌شوند.

خطیب جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: درسی که باید از پیامبر بگیریم مقاومت است.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم با وجود کمترین یاران، 13 سال در سخت‌ترین شرایط مردم را به راه حق دعوت کرد و هیچ‌وقت در مقابل فشارها و پیشنهادهای مشرکین از دعوت خود دست بر نداشت.

حسینی بیان کرد: ملت ما امروزه پیرو راستین طریق حق محمد (ص) است و طبیعی است ملتی که بر طریق حق حرکت می‌کند مشکلات زیادی پیش روی خود از سوی کفار و استکبار می‌بیند.

امام جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: در این راه باید مقاومت کنیم تا استکبار در هم شکسته شود و به اهداف و آرمان‌های راستین خود دست یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وقف در همه جوامع وجود دارد ولی در فرهنگ دینی ما جایگاه خاصی دارد و ذخیره‌ای است برای انسان‌ها که هیچ‌وقت تمام نمی‌شود.

حسینی با اشاره به سالروز رحلت پیامبر و امام حسن مجتبی تصریح کرد: در این ایام باید همه در و دیوارها در شهرها رنگ و بوی این ایام را داشته باشد.

وی عنوان کرد: متاسفانه دیده شده در ایام عزاداری ائمه و اربعین بعضی کسبه و بازار کسب و کار خود را تعطیل نمی‌کنند که این بر خلاف فرهنگ دینی ماست.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول