اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان اعلام کرد

تکنولوژی کشاورزی مهم‌ترین عامل دستیابی به بازارهای جهانی

خبرگزاری فارس: تکنولوژی کشاورزی نخستین و مهم‌ترین عامل دستیابی به دستاوردهای بزرگ کشور و حرکت در راستای تکنولوژی‌های جدید آینده تنها راه نجات کشاورزان برای رسیدن به بازار تجارت جهانی محسوب می‌شود.

تکنولوژی کشاورزی مهم‌ترین عامل دستیابی به بازارهای جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول محققیان بعد از ظهر امروز در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی بیان کرد: برند اگروت که خاستگاه و جایگاه خود را از استان اصفهان به دست آورده اکنون برندی جهانی است که انعکاس دهنده توانایی‌های منحصر به فرد ایران در این عرصه بوده است.

وی ادامه داد: با برگزاری این نمایشگاه، برای دست‌اندرکاران صنعت کشاورزی و خدمات مرتبط با این بخش فرصت ویژه‌ای به شمار آمده تا از شاهراه استان اصفهان، ورود به بازار پرمصرف کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و دیگر کشورهای حاضر در این نمایشگاه را تجربه کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت که حضور در این نمایشگاه، کسب شرایط مطلوب و مناسبی برای دستیابی به بازارهای جدید و در نتیجه توسعه بخش کشاورزی و رونق اقتصادی ایران است.

وی اظهار داشت: ایران کشوری است که با اتکا به الطاف الهی و در سایه کسب تجربه و باور توانایی‌های خویش، در تمام عرصه‌های جهانی پیشرفت چشمگیری از خود نشان داده و در حال حاضر نیز در بخش‌های علم، فناوری، انرژی، پزشکی، صنعت و کشاورزی امکان رقابت با کشورهای توسعه یافته را در اختیار دارد.

محققیان اضافه کرد: صنعت کشاورزی نیز از جمله زمینه‌هایی است که شاهد پیشرفت‌هایی سریع و اثربخش در آن بوده‌ایم.

وی افزود: کشاورزی در ایران از قدمتی چند ساله برخوردار بوده که با شکل‌گیری تمدن‌ها و گذشت زمان، از این پیشینه در جهت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های کشاورزی منطقه بهره برده است. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان تصریح کرد: تکنولوژی کشاورزی نخستین و مهم‌ترین عامل دستیابی به این دستاورد بزرگ در کشور و همچنین حرکت در راستای تکنولوژی‌های جدید آینده نیز تنها راه نجات کشاورزان برای رسیدن به بازار تجارت جهانی محسوب می‌شود.

وی گفت: امروزه بسیاری از کشورهای جهان با کنار گذاشتن روش‌های سنتی منسوخ و با بهره‌گیری از روش‌های مدرن و فن‌آوری‌های روز، از حداقل امکانات موجود بیشترین استفاده را کسب می‌کنند اما این در حالیست که هنوز کشاورزی در بیشتر روستاهای ایران به صورت سنتی و اجدادی دنبال می‌شود.

محققیان با اشاره به استقبال متخصصان عرصه کشاورزی از این نمایشگاه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تنوع موضوع شرکت‌های حاضر در نمایشگاه از داخل و خارج از کشور، نمایشگاه با استقبال گسترده  مردم و به خصوص کشاورزان و متخصصان بخش کشاورزی روبه‌رو شود و از این رهگذر مشارکت کنندگان نیز میزان دستیابی به اهداف خود را در سطح بالایی ارزیابی کنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول