اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی خراسان ‌رضوی:

تیم اقتصادی دولت دچار ضعف و بی‌برنامگی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان خراسان ‌رضوی گفت: تیم اقتصادی دولت دچار بی‌برنامگی و ضعف شدید است.

تیم اقتصادی دولت دچار ضعف و بی‌برنامگی است

حجت‌الاسلام علی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در حال حاضر جنگ دشمنان با جمهوری اسلامی ایران جنگ اقتصادی است و این امر در شرایطی در حال وقوع است که بازخوردهای کارکردهای منفی تیم اقتصادی دولت شرایط را برای جنگ و فشار اقتصادی دشمن فراهم آورده است.

مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمنان نظام که در رأس آ‌نها آمریکا و هم‌پیمانانش قرار دارد، با شناخت سیستم بانکی ایران به عنوان یکی از نقاط ضعف و حساس جمهوری اسلامی ایران، سعی در فشار آوردن و تهدید و تحریم نظام از این طریق را دارند.

نماینده سابق مردم مشهد در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان نظام لحظه به لحظه درحال رصد وضعیت اقتصادی و نابسامانی‌های سیستم اقتصادی کشور و طراحی تهدیدها و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران متناسب با ضعف نظام بانکی و اقتصادی ما هستند، لزوم تدبیری درست و جامع نگرانه بیش از پیش ضروری است. 

وی ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای مقابله جدی با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: با وجود معرفی چشم‌انداز اقتصادی و سیاست‌های اصل 44 و هم‌چنین اقتصاد تولیدی از جانب مقام معظم رهبری و طرح مقابله جدی با مفاسد اقتصادی از 10 سال گذشته، تاکنون دولت نتوانسته است به این دستورالعمل‌ها و تأکیدات جامه عمل بپوشاند.

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان خراسان‌رضوی افزود: اجرای تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری در راستای مسائل اقتصادی کشور می‌توانست در جلوگیری از مشکلات سیستم بانکی و اقتصادی و هم‌چنین پیشگیری از بروز اختلاس 3 هزار میلیاردی ممانعت به عمل آورده و اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد مولد پیش ببرد.

عسگری با اشاره به اجرای نامناسب هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: اجرای نامناسب هدفمندی یارانه‌ها و هم‌چنین پیگیری بعضی اهداف مقطعی سبب ایجاد شوک روانی به لحاظ اقتصادی و دیگر آثار و تبعات منفی در پیش داشت که از عواقب آن می‌توان به وضعیت نابسامان سکه و ایجاد بازار دلالی و خرید و فروش سکه و ارز اشاره کرد. 

مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت اقتصاد کشور را تک محصولی عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان نظام و کشور با اطلاع از اقتصاد تک محصولی ایران و هم‌چنین داشتن وابستگی مالی به نفت، برای اعمال فشار بیشتر بر روی مسئله نفت کشور متمرکز شده و مباحثی چون تحریم شرکت‌های نفتی، محدود کردن داد و ستدها و خرید و فروش نفت را مطرح کرده‌اند. 

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی تاکید کرد: یک تیم اقتصادی کارآمد و بایسته‌ را در راستای اندیشیدن تدابیر درست و جامع نگرانه برای مرتفع کردن ضعف‌های اقتصادی کشور طلب کند.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول