اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه جیرفت:

اروپا و آمریکا تحمل خودزنی اقتصادی را ندارند

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه جیرفت گفت: وضعیت اقتصادی شکننده و بیمار گونه‌ای که اقتصاد امروز اروپا و آمریکا با آن دست به گریبان است نشان دهنده این است که این کشورها تحمل خودزنی اقتصادی و تحریم نفتی ایران را ندارند.

اروپا و آمریکا تحمل خودزنی اقتصادی را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: بهمن ماه یادآور خاطره ورود پیروزمندانه امام خمینی(ره) به ایران اسلامی و ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم 50 بار فرمان به یادآوری داده، یادآوری کرد خداوند، یادکردن از پیامبران و همچنین ذکر نعمت‌های الهی و ذکر ایام‌ا‌لله را نیز خداوند در قرآن خواسته است، بر این اساس یادآوری ایام پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران انجام فرمان الهی است.

عسکری تصریح کرد: ایام‌الله روزی است که اراده الهی بر اراده بشر حاکم می‌شود و  اسباب را کنار می‌ زند، در ایام ورود امام راحل تمام ابزار حکومتی در اختیار دستگاه ستمشاهی بود و استکبار جهانی نیز در تلاش بود تا امام خمینی(ره) وارد ایران نشود و اگر هم می‌آید، نتواند کاری انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران در ایام‌الله دهه فجر به صحنه آمدند و فداکاری کردند و خداوند نیز دستشان را گرفت و تمام تدابیر و مکرها و سیاست‌گذاری‌هایی که علیه مردم ایران بود را خنثی کرد.

خطیب نماز جمعه جیرفت گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید، ایام‌الله نشانه‌ای است برای هر انسان که اهل استقامت و شکر گذاری است.

وی خواستار انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل آینده شد و افزود : ایام‌الله دهه فجر سال جاری با میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت  همزمان شده که این امر بر شکوه جشن‌های این اعیاد افزوده است.

عسکری اذعان داشت: مردم و ادارات باید آمادگی داشته باشند از 12 تا 22 بهمن ماه جشن‌های پیروزی انقلاب با شکوه برگزار شود و در برگزاری این جشن‌ها رعایت هنجارهای شرعی و موازین دینی ضروری است تا با اصل این آیین منافات نداشته باشد.

وی با اشاره به اقدام خصمانه جدید اتحایه اروپا مبنی بر تشدید تحریم نفت ایران گفت: این اقدام اتحادیه اروپا برای ملت ایران تازگی ندارد.

عسکری ابراز داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی شکننده و بیمار گونه‌ای که اقتصاد امروز اروپا و آمریکا با آن دست به گریبان است نشان دهنده این است که این کشورها تحمل خودزنی اقتصادی و تحریم نفتی ایران را ندارند.

وی افزود: در جریان وال‌استریت مردم علیه اقلیت حاکم بر کشورهایشان به میدان آمدند و محرز است که این تحریم نفتی به نفع ما است.

عسکری تصریح کرد: با این خودزنی اقتصادی اتحادیه اروپا و آمریکا کار نابخردانه انجام دادند و در هر صورت با این قیمت رو به افزایش، نفت ایران به هر حال به فروش می‌رسد و این کشورها هستند که متضرر می‌شوند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس این تحریم‌ها شدیدتر از این بر ملت ما تحمیل شد، افزود: در دوران دفاع مقدس ایران برای استخراج نفت و انتقال آن به اسکله‌ها و بارگیری با مشکل مواجه بود و شرایط سخت‌تر از امروز بود.

عسکری بیان داشت: در آن زمان قیمت نفت حدود شش دلار بود و در این شرایط سخت جنگ تحمیلی پر هزینه‌ای هم در حال انفاق بود اما انقلاب اسلامی به لطف الهی و تدابیر حکیمانه امام خمینی (ره) و استقامت مردم همه توطئه‌های دشمنان خنثی شد.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما امروز در شرایط بهتری نسبت به آن زمان قرار دارد، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، شرایط فعلی ما شرایط شعب ابی‌طالب نیست، شرایط فعلی ما شرایط بدر و خیبر است.

عسکری گفت: در فتح خیبر مسلمانان بر یهودیان پیروز شدند امروز هم پشت همه این تحریم‌ها علیه ملت ایران صهیونیست است و این تعبیر حکیمانه رهبری نسبت به اوضاع امروز است که از آن به جریان فتح خیبر یاد کردند.

وی بیان اشت: به لطف خداوند مانند گذشته ملت مسلمان ایران با سر بلندی و افتخار از این تحریم‌ها بیرون می‌آید و مشت محکمی بر دهان همه یاوه‌گویانی که می‌خواهند ملت ما را با این تحریم‌ها بترسانند، می‌زنند.

خطیب نماز جمعه جیرفت ابراز داشت: مجلس جایگاه بسیار مهمی است و کسانی هم که کاندیدا هستند و در ارتباط آنها گزارشی می‌رسد باید بررسی شود.

عسکری با بیان اینکه کاندیداها هم در باره گزارش‌ها پاسخگو هستند، افزود: اینجا باید خودمان را کنترل کنیم و اقدام ناشایست انجام نشود تا دستگاه‌های مربوطه بتوانند اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول