اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اشاره به نوسانات پولی و ارزی مطرح شد

انتقاد امام جمعه بندرعباس از ‌رفتار اقتصادی‌ دولت

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرعباس ‌با اشاره به نوسات پولی، ارزی و اقتصادی در روزهای گذشته،‌ از "رفتار اقتصادی" دولت انتقاد و از مجلس خواست تا به مسئله ورود کند.

انتقاد امام جمعه بندرعباس از ‌رفتار اقتصادی‌ دولت
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه عالِم باید در رشته‌ای که تخصص دارد فعالیت کند و از حد خود نگذرد،‌ اظهار داشت: متاسفانه هستند کسانی که رشته تخصصی آنها هیچ ربطی با اسلام ندارد و خود را اسلام‌شناس می‌نامند و در موضوعات مختلف دینی اظهار نظر می‌کنند.
وی با بیان اینکه عالِمان فضول و فضولان عالِم بزرگ‌ترین ضربه‌ها را در طول تاریخ به علم و بشریت زده‌اند، افزود: اگر من طلبه فردا مطب پزشکی باز کنم و به درمان مردم مشغول شوم همه مرا مسخره می‌کنند اما خیلی‌ها برای کسانی همانند شریعتی و سروش که در زمینه اسلام‌شناسی متخصص نیستند، کف می‌زنند هر چند که تخصص آنها در این زمینه نیست.
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه این‌گونه رفتارها به معنی ضربه وارد آوردن و ظلم در حق علم و عالِمان واقعی است، ادامه داد: یکی از ثمرات علم به وجود آوردن روحیه تواضع در عالم است.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه اگر عالِم حدود خود را نشناسد می‌تواند بزرگ‌ترین لطمات را به بشریت و علم بزند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شایعه‌سازی در مورد کاندیداها امری نادرست و ناپسند است و باید در این مقاطع حساس با توجه به در پیش بودن انتخابات بیش از پیش خود را ملزم به رعایت مسائلی که عدم توجه به آنان سبب ضربه وارد آوردن به جامعه و نظام می‌شود، دانست.
نعیم‌آبادی با بیان اینکه تحریم نفتی هیچ اثری بر ایران نمی‌گذارد، ابراز داشت: حالا اروپا این 20 درصد از نفت ما را که قبلا می‌خرید، را نخرد مگر قرار است چه اتفاقی بیفتد.
وی ادامه داد: خودشان می‌دانند که برخی از پالایشگاه‌هایشان تنها برای پالایش نفت ایران طراحی شده است.
نعیم‌آبادی با بیان اینکه زمانی که دشمن نفع و ضرر خود را نمی‌داند و به عنوان نمونه نفت را گران می‌کند و خودش را بیشتر از ما متضرر می‌کند، طبق گفته‌های دینی این نشانه سقوط دشمن است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ملت ایران بیش از 30 سال است که با نسخه "استکبار هیچ غلطی نمی‌تواند بکند"، روی پای خود ایستاده و عزت و اقتدار خود را حفظ کرده است.
نعیم‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجلس باید به مباحث اقتصادی ورود و دلیل نوسانات اخیر در بخش ارزی، پولی و اقتصادی کشور را دقیق مورد بررسی و با شفافیت به مردم بگوید، گفت: حتما این حجم از نوسانات دلیلی خاص دارد و باید نتیجه بررسی‌ها را به مردم با صداقت گفت چرا که مردم از صداقت خوششان می‌آید.
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه طی روزهای اخیر به دلیل مسائل اقتصادی پیش آمده بسیاری از دشمنان شاد و بسیاری از دوستان انقلاب نگران و ناراحت شدند، اظهار داشت: دولت باید هر چه سریع‌تر اقدام کند.
نعیم‌آبادی با انتقاد از "رفتار اقتصادی دولت در روزهای گذشته"،‌ گفت:‌ گناه نظام به عنوان مثال آن طلبه و یا روحانی که در خیابان مورد انتقاد مردم به دلیل مسائل اقتصادی قرار می‌گیرد، چیست؟ مگر نه اینکه خود مردم دولت را انتخاب کردند و امور اقتصادی دست دولت است.
وی با بیان اینکه امام خمینی با یدبیضاء آمد و مردم را از دست شاه نجات داد، افزود: حالا که احساس می‌شود مردم در انتخاب خود رئیس جمهور و یا نمایندگان مجلس اشتباهاتی می‌کنند، نظام چه گناهی دارد که باید مورد انتقاد قرار گیرد.
نعیم‌آبادی بیان داشت: اگر مجلس قوی و یا ضعیف و یا اگر رئیس جمهور ضعیف و یا قوی انتخاب شود این انتخاب خود مردم است و نه انتخاب کسی دیگر.
وی افزود: به عنوان نمونه مشاهده می‌شود که خرج حضور در مجلس را برخی از مردم سنگین می‌کنند،‌ که گفته است که مجلس و رأی آوردن، پهن کردن سفره و پول خرج کردن می‌خواهد.
امام جمعه بندرعباس ادامه داد: از نشانه‌های جهل است که کسی علت را نمی‌داند و قضاوت می‌کند.
به گفته نعیم‌آبادی باید هدایت‌ها و رهنمودهای رهبری را شنید و طبق آن انتخاب کرد.
انتهای پیام/ش10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول