اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی:

موقوفات پشتوانه اقتصادی جریان شیعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی به اهمیت وقف در توسعه جریان شیعه در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: موقوفات پشتوانه اقتصادی جریان شیعه است و حوزه‌های علمیه با پشتوانه این موقوفات توانسته روی پا بماند.

موقوفات پشتوانه اقتصادی جریان شیعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید نگاه به موقوفات را در سطح جامعه عوض کنیم.
وی افزود: علی(ع) به پشتوانه فدک به تبلیغ دین مبین اسلام می‌پرداخت و به همین سبب دشمنان فدک را غصب کردند تا جلوی رشد این جریان را در جامعه بگیرند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد:‌ تاریخ امام شیعه نشان دهنده اهمیت وجود و موقوفات در راستای احیای دین اسلام است، چرا که امام صادق(ع) با همین پشتوانه اقتصادی توانست 4 هزار شاگرد را تربیت کند.
گرایلی تصریح کرد:‌ قبل از انقلاب نیز جریان حاکم در کشور زمانی که احساس کرد به پشتوانه همین موقوفات حوزه‌های علمیه‌ای مانند نجف، قم و مشهد توسعه زیادی پیدا کرده است و با اجرای طرح اصلاحات ارضی درصدد از بین بردن این موقوفات کرد و برای اشخاص سند اراضی وقفی را صادر کرد.
وی افزود: در این زمان امام خمینی(ره) تقیه را جایز ندانستند و اعتراض به این طرح زمینه تبعید امام را فراهم کرد و در نخستین جلسه شورای‌عالی انقلاب پس از پیروزی در سال 57 امام(ره) کلیه اسناد اصلاحات ارضی را باطل اعلام کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از رسانه‌های عمومی خواست که در راستای آشنایی بیشتر مردم با حقوق موقوفات تلاش کنند تا از این طریق جلوی موقوفه‌خواری گرفته شود.
گرایلی با بیان اینکه منافع موقوفات تنها به جامعه می‌رسد، گفت: هیچ یک از منافع موقوفات به اشخاص نمی‌رسد و در این زمینه اوقاف وظیفه خطیری را برای نظارت برعهده دارد.
 
*حسینیه امام رضا(ع) مسقف می‌شود
وی حسینیه امام رضا(ع) را یکی از بزرگترین موقوفات سطح استان دانست و افزود: برای مسقف کردن این بنا یک تفاهمنامه با میراث فرهنگی استان امضا شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی به ساخت دانشکده علوم قرآنی در مرکز استان اشاره کرد و اظهار داشت: استاندار خراسان‌جنوبی مجوز ساخت این دانشکده را اخذ کردند و ما به دنبال این هستیم که کمیسیون ماده 250 را برای این مجموعه دریافت کنیم تا اعتبار دولتی اختصاص پیدا کند.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول