اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران:

نمایشگاه تخصصی کتاب در استان‌ها برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از پیش‌بینی برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب در استان‌ها خبر داد.

نمایشگاه تخصصی کتاب در استان‌ها برگزار می‌شود

عبادرضا اسلامی در حاشیه نمایشگاه کتاب مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره محتوای کتاب‌های ارائه شده در هشتمین نمایشگاه کتاب استانی گفت: برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب بر اساس بازخورد نمایشگاه سال قبل در هر استان است.

وی با بیان اینکه اطلاعات را از سطح استان و دانشگاه‌ها دریافت کرده و بر همان مبنا کتاب ارائه می‌کنیم، تصریح کرد: نمایشگاه امسال به لحاظ کمی و کیفی و هم به لحاظ تعداد ناشران و فعالیت‌های جنبی از نمایشگاه سال گذشته پربارتر است.

اسلامی در پاسخ به این سئوال که در سال‌های گذشته مخاطبان رضایت چندانی از کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه نداشتند، امسال چه تدبیری در این راستا اندیشیده شده، ابراز داشت: وزارتخانه عموما در حوزه کتاب‌های مذهبی، عمومی و کتاب کودک فعالیت کمی می‌کند و برای ارائه خدمات بیشتر، کتاب‌های دانشگاهی را هم پیش‌بینی کرده‌ایم که نمایشگاه تخصصی در هر استان برگزار شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این توانمندی در عرصه ناشران و حوزه ادارات کل ارشاد وجود دارد و برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب هم بستگی به درخواست استان‌ها دارد که کدام نهادها درخواست چه نمایشگاه تخصصی داشته باشند.

اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان از سال آینده برگزار می‌شود، ادامه داد: در برگزاری نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان، مازندران دارای اولویت است.

وی در پاسخ به این سئوال که روزانه چه مدت زمانی به مطالعه کتاب اختصاص می‌دهد، یادآور شد: علاقه‌مند به کتاب‌های تاریخی و رمان هستم و به دلیل اشتغال به تحصیل مطالعه در برنامه روزانه‌ام قرار دارد.

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پاسخ به این سئوال که چه راهکاری برای افزایش میزان سرانه مطالعه اندیشیده‌اند تا مردم کتاب را صرفا برای ویترین خانه‌ها خریداری نکنند، اذعان داشت: برخلاف بعضی ادعاها که گفته شده مردم کتاب را برای ویترین خریداری می‌کنند نظرسنجی کرده‌ایم که کتاب فقط برای تزئین خریداری نشده بلکه مردم مطالعه کرده‌اند هرچند که اگر برای تزئین هم بوده باشد خرید کتاب افتخاری است.

این مسئول با بیان اینکه شهروندان اشراف مستقیم به بازار کتاب دارند که نشان از علاقه به فرهنگ مطالعه است، متذکر شد: نظرسنجی‌ها نشان داده مردم کتاب‌های خریداری شده را مطالعه کرده‌اند.

اسلامی در پایان اذعان داشت: هر اندازه برگزاری نمایشگاه در سطح ملی، استانی و شهرستانی اتفاق بیفتد باعث تشویق و ترویج فرهنگ کتاب خواهد بود.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول