اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دومین روز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در استان البرز

نمایش خیابانی من، تو، ما، شما، ایشان از ترکیه اجرا شد

خبرگزاری فارس: در دومین روز از اجرای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش خیابانی من، تو، ما، شما، ایشان از کشور ترکیه در محوطه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا شد.

نمایش خیابانی من، تو، ما، شما، ایشان از ترکیه اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، گروه نمایشی جوجونا بازلار، نمایش بی‌کلامی را با عنوان من، تو، ما، شما، ایشان در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به اجرا درآورد.

براساس این گزارش در شهر استانبول ترکیه، جریان‌های تئاتری شامل تئاتر دولتی، تئاتر آماتور و تئاتر شهر استانبول فعالیت دارند که گروه جوجونا بازلار متعلق به جریان تئاترشهر استانبول است.

نویسندگی و کارگردانی و بازی این نمایش خیابانی را افتال گولبوداگ برعهده دارد و این کارگردان از سال 1983 فعالیت هنری خود را در قالب کار در گروه‌های آکروبات، سیرک و گروه‌های پانتومیم آغاز کرده و همواره تلاش داشته است تا در کارهای خود پانتومیم و موسیقی را برای برقرای ارتباط بیشتر با مخاطب تلفیق کند.

افتال گولبوداک تاکید زیادی بر بی‌کلام بودن کارهای خود دارد و معتقد است بدون کلام بهتر می‌توان در مخاطب نفوذ کرد و بهتر می‌توان مخاطب را در کار اجرا و بازی درگیر کرد.

به عقیده گولبوداگ بازیگر محیط باید با ذهن باز وارد کار شود، یعنی همه چیز را ببیند و درک کند و اگر در کار محیطی مخاطب را جدی بگیرید او هم شما را جدی خواهد گرفت.

افتال گولبوداگ پیام نمایش خود را این‌گونه عنوان کرد: اول قصد داشتم مخاطبم را بخندانم بعد از آن در قالب داستان کوچکی که در کار وجود داشت می‌خواستم بگویم دوست داشتن بسیار خوب و انسانی است، اما دوست داشتن بیش از حد می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

انتهای پیام/ج30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول